menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hortensia bloemknoppen erg klein!!!

Ga naar meest recente reactie

Lisae

Lisae

Hallo,

Waarom zijn mijn hortensia bloem knoppen zo klein ? Hoe krijg ik ze mooi groot.
Zoals je op de foto kan zien is de plant nog erg kaal..

Bloemen & Planten

dinsdag 24 mei 2022 - 19:36
Lisae

Lisae

Foto

Bloemen & Planten

dinsdag 24 mei 2022 - 19:37
Lisae

Lisae

Foto

Bloemen & Planten

dinsdag 24 mei 2022 - 19:37
Lisae

Lisae

Foto

Bloemen & Planten

dinsdag 24 mei 2022 - 19:38
Peterplant

Peterplant

Planten hebben voedingsstoffen nodig om te groeien en te bloeien. Jouw plant ziet er wat zielig uit, dus ik vermoed dat ze te weinig mest hebben gekregen.
dinsdag 24 mei 2022 - 21:04
Tuinprins

Tuinprins

Toevoeging: meeste planten kunnen maar een beperkte tijd in een pot staan, daarna takelen ze af. De potgrond zit helemaal vol met wortels en hebben geen plek meer om verder te groeien. Hortensia maakt snel veel wortelmassa dus een pot moet zeker niet te klein zijn. Bij uitplanten in de volle grond zal de plant zich herstellen.

Gegroet, de tuinprins
woensdag 25 mei 2022 - 07:45
Lisae

Lisae

@peterplant ; als ik ze nu mest geef gaan ze dan nog mooi bloeien ?

@tuinprins; moet je hortensia's altijd uitplanten ? Of kan je een hortensia ook jaren in een pot laten ?
woensdag 25 mei 2022 - 08:42
sophora

Sophora

Uw plant heeft gewoon last gehad van de late nachtvorst na een te zachte februari. De bloemen zullen niet groter worden maar een beetje meststof zal de plant wel een boost geven.
Hij kan wel jaren in pot blijven als hij regelmatig voeding krijgt en na enkele jaren een grotere pot.
woensdag 25 mei 2022 - 09:45
Peterplant

Tekst aangepast

Peterplant

Als je nu mest geeft, worden deze bloemen niet groter. De plant wordt wel sterker en volgend jaar doet ze beter haar best. Overpotten, bemesten en de dode takjes wegknippen dus.
woensdag 25 mei 2022 - 10:18

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon