menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Boompje

Ga naar meest recente reactie

oomski

Oomski

Wij hebben zo'n cotoneaster suecicus erlinda staan mar stellen nu vast dat hij bovenaan begint uit te drogen terwijl hij water krijgt.
Er zitten wel kleine spinnetjes op, kan dat er iets mee te maken hebben? Wat moeten we doen aub?
grtjs, oomski
zondag 20 mei 2007 - 18:14
sylvain

Sylvain

Beste oomski de cotoneaster of rotsmispel ik heb het op gezocht en is een plant die heel gevoelig is voor
PEREZIEKTE vroeger zeiden ze dat van de meidoorn ook als er toen een meidoorn in uw geburen stond kon je die laten afdoen maar dat is daarna allemaal afgeblazen .
Nu denk ik dat je het beste voordat geval eens langs een tuincentra gaat of mischien dat er nog mensen op het forum die daar raad mee weten.
groetjes en dag

maandag 21 mei 2007 - 03:32
oomski

Oomski

Dank u Sylvain.
Ik zal eens verder informeren en ook naar de pereziekte.
maandag 21 mei 2007 - 03:51
Fons

Fons

Oomski,ik heb hetzelfde voor met een coteneaster, bijna de ganse struik is aangetast door spinrag waaronder de blaadjes bruin worden en afsterven.Ik heb de plant tijdens een periode dat hij niet bloeide behandelt met een insecticide, de nieuw gevormde twijgen zijn terug gezond maar de aangerichte schade blijft zichtbaar.
Momenteel staat de coteneaster in bloei en is het niet aan te raden te spuiten wegens insecten bezoek, wat ge wel kunt doen is de aangetaste delen wegknippen afvoeren en hopen dat de plant zich hersteld.
maandag 21 mei 2007 - 04:23
oomski

Oomski

Dank u Fons.
Ik denk ook dat het door die spinrag komt, het ziet er hetzelfde uit zoals je beschrijft. Ik ga beginnen met de droge takjes te verwijderen.

maandag 21 mei 2007 - 16:15

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon