menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Boterbloem

Ga naar meest recente reactie

Albelli

Albelli

Doordat de blaadjes wat op elkaar lijken, had ik aanvankelijk niet door dat er boterbloemen helemaal verstrengeld tussen mijn goudaardbei zijn geraakt. Het is bijna onbegonnen werk deze er nog van tussen te halen. Zit bijna dagelijkse links en rechts de doorgeschoten blaadjes er van tussen te plukken, maar daarmee heb ik natuurlijk die slingerwortels nog niet.

Bestaat er toevallig een verdelger waar ik die boterbloemen kan bestrijden zonder mijn goudaardbei te beschadigen?

woensdag 3 september 2014 - 20:32
deHaan

DeHaan

Die bestaat, het heet Mens.
Rustig op de knietjes of een stoeltje gaan zitten wieden
Ben je het zat?
Volgende dag weer een stukje.
woensdag 3 september 2014 - 21:22
RdB

RdB

Wel eerst veiligheidsblad goed lezen, heeft nogal neiging tot woekeren

Ruud
donderdag 4 september 2014 - 14:10
deHaan

DeHaan

Moet nog geschreven worden, dat was geen toelatingseis.
donderdag 4 september 2014 - 17:00
Albelli

Albelli

Begin eigenlijk al te twijfelen of m'n werk wel zin heeft. Het linkse en middelste blaadje is toch volgens mij hetzelfde (boterbloem) en het rechtse de goudaarbei. Althans toen ik de plantjes kocht, had 't zo'n blaadjes. Maar vandaag zag ik foto's van een goudaardbei die nochtans leken op 't linkse.

Bloemen & Planten

donderdag 4 september 2014 - 17:29
deHaan

DeHaan

Alternatieve werkwijze is, van de winter de planten oprooien en de boterbloem er tussen uit halen.
De boterbloem heeft een heel andere manier van groeien en de stelen zien er ook anders uit.
Bekijk op internet goed hoe een goudaardbei eruitziet en vergelijk, koop desnoods 1 plantje als voorbeeld.
donderdag 4 september 2014 - 18:34

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon