menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Meconopsis

Ga naar meest recente reactie

klaas25

Klaas25

Hallo,
Eindelijk gelukt met enige moeite, gezaaid,en opgekweekt te hebben,nu een bloeiende plant in de tuin.
Schijnt niet zo,n gemakkelijk plantje te zijn,heeft nogal wat noten op de zang.
Misschien zijn er die ook enige ervaring hier mee hebben?
Gr.klaas

Bloemen & Planten

zondag 11 mei 2014 - 16:08
Tuinprins

Tuinprins

Ik heb zo ook ooit in bloei gehad maar eigenlijk zijn ze al de moeite niet waard. Waarom?

1. Ze bloeien heel kort
2. Bij ons is de blauwe kleur zelden echt blauw maar meer vaal blauw met wat lila erin.
3. Na de bloei sterven ze vaak af (monocarp)

Er zijn betere tuinplanten.


Gegroet, de tuinprins

zondag 11 mei 2014 - 17:41
klaas25

Klaas25

Het is ook de bedoeling dat ze zich door zaaien verder voortplanten,heb de volgende generatie al klaar staan om ze opgang te helpen.zie foto,en hoop dat de eerste generatie over twee jaar bloeit van der eigen uitzaai dit jaar
gr.klaas

Bloemen & Planten

zondag 11 mei 2014 - 19:03
zuurtje

Zuurtje

Mooi!!! Ben jaloers.
zondag 11 mei 2014 - 19:14
reneemettrie

Reneemettrie

Ik zou de gele variant willen zaaien en tussen longkruid zetten. Ik zag deze combinatie in een natuurlijke omgeving (was wel in de Auvergne). Ik las dat ze zichzelf uitzaaien in goede omstandigheden. Hoe heb je dat zaaien aangepakt?
woensdag 14 mei 2014 - 14:40
klaas25

Klaas25

Hallo
De gele variant gaat eigelijk van zelf,staan nu al volop te bloeien en zaaien zich vanzelf het hele jaar dooruit en komen na de winter in bloei.
Die andere heb ik zaad besteld bij Vreeken in Dordrecht,daarna gezaaid en 4 weken bij 20 gr C ongeveer,in de kas gezet,daarna 4 weken in de koelkast en daarna in kas laten ontkiemen, in potjes zetten en als ze groot genoeg zijn in de tuin uitplanten onder de bomen,ander jaar lopen ze uit als het goed is en bloeien.
Wel wat afdekken in de winter met los blad.
Een heel verhaal,maar wel leuk als het resultaat opleverd.
Gr. Klaas

Bloemen & Planten

woensdag 14 mei 2014 - 19:02
klaas25

Klaas25

Oude plant is weer opgekomen ook een andere die dacht ik de geest gegeven had.
Heb de zaailingen van vorig jaar reeds geplant, van zaailingen in de tuin nog niets gezien.
Misschien komen ze nog.
Annis bedankt voor je bericht.
Gr. Klaas
zaterdag 16 mei 2015 - 18:49
aronv

Aronv

Als je de zaaddozen afbreekt voor ze verkleuren komen er nog nieuwe bloemen. Zo kan je ze echt tot het najaar laten bloeien.
zondag 17 mei 2015 - 22:15

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon