menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Dahlia probleem

Ga naar meest recente reactie

ines

Ines

Oeie door omstandigheden heb ik nu nog 10 dahliaknollen terug gevonden,kan ik die nog
houden,planten? of ?
maandag 26 juni 2006 - 22:09
Victor44

Victor44

Steek ze vlug in de grond Iris ,anders zijn ze verloren.Ze zullen wel wat later bloeien ,maar doordat de grond warmer is zullen ze ook sneller gaan uitkomen.
Succes
maandag 26 juni 2006 - 22:24
ines

Ines

Bedankt Victor morgen mijn eerste werk!
maandag 26 juni 2006 - 23:31
Esem

Esem

En bloeien ze dit jaar niet meer dan hebben ze toch hun kracht voor het volgend seizoen kunnen opslaan.
Anders liggen ze maar te verdrogen
Esem,
maandag 26 juni 2006 - 23:52
Adrienne

Adrienne

Ines,

Dat gaat nog prima.
Heb ik ook al gehad.
Ze bloeien wat later, en je moet ze dan dikwijls uithalen als er nog bloemen aan staan.
Klein voordeel, bij een zacht najaar heb je nog veel bloemen.
Ik heb er toen nog allerheilige stukken mee gemaakt.

Groetjes adrienne
dinsdag 27 juni 2006 - 09:57
ines

Ines

Aan allen bedankt ze zitten in de grond maar toeval of niet ik vind nu nog 1 deze avond
Waar staat mijn hoofd toch....een enkeling in een plastieken zak hoe die daar in komt weet ik niet
half rot natuurlijk....
Ik was er met mijn hoofd niet bij toen ik ze verleden jaar uit de grond haalde toch!
Dit najaar moet ik beter opletten!
dinsdag 27 juni 2006 - 22:33
Nigella

Nigella

Ines
ik heb die van vorig jaar aan het eind van het seizoen: gescheurd om er meerdere te hebben (ooit een tip van Hugo) en ipv ze in bakken gans de winter te laten overwinteren, heb ik ze na het scheuren behandeld met schimmelwerend middel. Dan rechtsreeks in verse potaarde in hoge potten (van rozen) geplant. Die hebben gans de winter zo in de serre gestaan en dan zag ik er in het begin van het jaar geleidelijkaan scheutjes uitkomen. Door in de serre te staan heb je er reglamtig controle over en werden ze heel regelmatig getopt. Met een goed vertakkend resultaat. De 3 soorten die in pot staan doen het best van al. omdat je die ondanks het slechte weer van de afgelopen tijd, toch iets beter onder controle hebt, ook ivm meststoffen. Deze in de borders of bloemenwei zijn nog lang zo omvangrijk noch overweldigend bloeiend. Ik ga zeker mijn favorieten opnieuw op die manier laten overwinteren.
woensdag 28 juni 2006 - 09:11
ines

Ines

Nigella dat moet ik beslist ook proberen mijn serreke komt nu vrijdag en hoge potten heb ik ook nog
staan.
Trekt U iedere kleinere knol los? en ieder afzonderlijk of enkele tesamen oppotten?
Ik leer nog iedere dag bij hier op het forum,bedankt voor de tip!
woensdag 28 juni 2006 - 23:27
Nigella

Nigella

ik scheur de knollen zodanig dat er aan elk stuk een klein stuk overgebleven stengel is, dat klein stukje laat ik boven de aarde uitkomen, maar ik steek elk gescheurd stuk in een aparte pot

geniet maar van je serre he
woensdag 28 juni 2006 - 23:29
ines

Ines

Ho bedankt dat zal ik zeker,ik dacht al gisteren met die ontploffing "lap de serre zal voor volgend
jaar worden",ik dacht dat het die fabriek was,gelukkig niet.
donderdag 29 juni 2006 - 22:20
marleen

Marleen

ontploffing?????
donderdag 29 juni 2006 - 23:55
Zara

Zara

ik haal nooit men Dahlia knollen uit de grond .. ze steken er al drie jaar in ...
zondag 2 juli 2006 - 23:08
Nigella

Nigella

is om schimmelvorming tegen te gaan en als je ze uithaalt , kun je ze scheuren om te vermeerderen
zondag 2 juli 2006 - 23:12

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon