menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

LAURIER

Ga naar meest recente reactie

sylvain

Sylvain

Welke ziekte zou ik op myn van deze jaar gemaakte jonge blaadjes hebben en enkel op de haag ik ga er een foto by zetten wie kan my helpen of raad geven Sylvain



[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 29 oktober 2006 - 21:27
ines

Ines

Sylvain ik denk terug aan de bladvlo.
Snoei de aangetaste delen weg en vernietig deze, als het zeer ernstig is milieuvriendelijke middelen gebruiken zoals bij bladluizen.
Groetjes,ines
maandag 30 oktober 2006 - 20:45
shewa

Shewa

Het zou ook een schimmel kunnen zijn die vooral jonge scheuten en bladeren treft, komt vooral voor na een warme en vochtige periode .

De ziekte is te onderdrukken door vroeg te snoeien , vanaf de eerste tekenen van de schimmel ;

Preventief snoeien eind april -begin mei ; eind juni - begin juli ; eind augustus - begin september .

Gooi de aangetaste bladeren niet op de composthoop !

Grtjes , Shewa
donderdag 2 november 2006 - 15:53
sylvain

Sylvain

Zodus Shewa mag ik nu niet meer snoeien zo gewoon ze laten staan tot april als de zogezegde vries periode door is want hier heeft het deze morgen goed onder nul geweest en het zal deze nacht er wer gicht by zyn laat ge my noch iets weten Shewa groetjes
donderdag 2 november 2006 - 15:59
shewa

Shewa

Als ik het goed heb geven ze begin volgende week wat warmer , dan zou ik met een snoeischaar de scheuten met schimmel eruit knippen , lukt het niet meer om het nog te doen door de weersomstandigheden , geen paniek , de laurier schiet volgend jaar terug uit .

Het aangetast blad zal afvallen . Als ge kunt het aangetaste afgevallen blad verwijderen .

Succes , Shewa
donderdag 2 november 2006 - 16:13
ines

Ines

Nee, niet wachten Sylvain...regenjas en bottekes, mutske en handschoenen en knippen maar!
Zo vlug mogelijk!
grtjs,ines
donderdag 2 november 2006 - 19:05
sylvain

Sylvain

goed ,ik begin er morgen aan het zyn toch maar de bovenste takjes en dan snoei ik ze tot tegen de goede bladeren want ik had gezien de winter harde laurier die op het einde staatzyn er maar drie maar die hebben er ook een beetje van zodus knippen mvg ( ik heb vandaag al myn aronds kelken en brugmanias af geknipt en in gekort om dat devries hier gisteren nacht was alles staat nu al binnen met uitzondering van een paaar dhalias daaaaggggg
donderdag 2 november 2006 - 19:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon