menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Anti-worteldoek bevestigen in perk met boordstenen

Ga naar meest recente reactie

Invadoria

Invadoria

Hallo allemaal

Ik ben bezig vooraan in de tuin een stuk van ongeveer 1m breed op ongeveer 5m lengte worteldoek te leggen. Dit perkje is reeds afgezet door betonnen boordstenen (gedaan door vorige eigenaar). Ik heb alles reeds goed omgespit en langs 1 kant een gleuf gemaakt en worteldoek een omslag gemaakt van een 5 cm, aarde tussen de omslag gedaan en het worteldoek naar de andere kant getrokken.

Nu komt het probleem.... hoe maak ik de worteldoek goed vast aan de andere kant? Aangezien de boordsteen er is heb ik geen idee hoe ik die het best daar vastmaak. Ik dacht iets met een gleuf maar ik kom er maar niet uit hoe ik dat het best kan doen.

Als tweede vraag is het nodig om die omslag te maken als er later houtschilfers op komen?

Alle suggesties zijn natuurlijk ook welkom!

Alvast bedankt!

Bart
donderdag 21 april 2011 - 10:30
jdcoster

Jdcoster

Waarom zou een worteldoek 'bevestigd moeten worden?
Die houtschilfers houden het toch op zijn plaats.
donderdag 21 april 2011 - 13:31
Invadoria

Invadoria

Ik dacht omdat de wind er anders kon onder gaan (en houtschilfers wegen nu niet zoveel) en wegens de nogal beperkte omvang het doek doen verschuiven.....

Dus gewoon op maat (ongeveer) snijden, eventueel van die haken, houtschilfers erop en klaar?
donderdag 21 april 2011 - 14:09
jdcoster

Jdcoster

Ik zou dat zo doen ja.
Maar Ik zou er toch ook iets willen in plaatsen in dat perkje. Eén of meer mooie struikrozen, of een bloeiende struik of ... .
donderdag 21 april 2011 - 16:02
Invadoria

Invadoria

Ondertussen ligt het doek al met deels houtschilfers op, volgend jaar komen in het perk planten

Alvast bedankt!
woensdag 27 april 2011 - 12:06
jumperke

Jumperke

Ik heb vorige week mee gaan werken op een plaats in Ichtegem en daar moesten Lonicera's aangeplant worden op een antiworteldoek. Je freest het perceel, vervolgens ga je alles effen leggen en daarna leg je de antiworteldoek zoals gewenst en ga je gebruik maken van speciale haken voor worteldoen.
Dat zijn ijzers die in een U geplooid zijn en je moet die gewoon door de doek in de grond prikken en alles ligt vast.
woensdag 27 april 2011 - 13:40
Angus

Angus

Dat zijn ijzers die in een U geplooid zijn en je moet die gewoon door de doek in de grond prikken en alles ligt vast.

--> simpel maar effectief
vrijdag 29 april 2011 - 01:08
bouten

Bouten

Hallo, ik heb juist het zelfde gedaan naar een metaal fabriek geweest en ijzers van 6cm gaan halen en dan op 40cm gekort en dan in een u vorm geplooid komt zekers niet meer los .
zondag 1 mei 2011 - 16:40
iecee

Iecee

afsnijden met een soldeerbout ipv een schaar om rafelen te voorkomen
anders zit binnen de kortste keren je tuin vol met zwarte slierten
dinsdag 3 mei 2011 - 08:38

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon