menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Is dit de normale prijs

Ga naar meest recente reactie

pk

Pk

Hallo,
wij wonen nu bijna 2 jaar in onze nieuwbouwwoning, en het wordt dringend tijd om eens werk te maken van de tuin, alleen...alles is keihard (klei) en ligt vol puin. We hebben eens prijs laten maken om alles zo'n 40 cm af te graven en weer op te vullen met zwarte grond. De tuin is zo'n 300 m²....en de prijs bedraagt 3800 euro excl BTW! Is dit normaal en kunnen we dit niet op een goedkopere manier in orde brengen? Want mijn vingers beginnen te jeuken, ik wil tuinieren!
zondag 3 februari 2008 - 20:24
Esem

Tekst aangepast

Esem

pk,Ik denk dat je daar best de telefoongids een bij de hand neemt en verschillende graafwerkers contacteerd, om zo aan verschillende prijs offerte te komen.Maar ik weet wel dat het een dure aangellegenheid is om zand te laten afgraven.En om het met de spade te doen is onbegonnen werk.Dus even navraag doen bij verschillende grondwerkers.Gr Eddy,
maandag 4 februari 2008 - 10:45
printemps

Printemps

3 jaar geleden hebben wij ook de tuin en terras laten afgraven
terras 22m2 hier natuurlijk geen verse grond
tuin 25à30cm diep eraf en verse grond erop,ook wa opgehoogt
koste iets van een 650euro incl.btw

mvg
an
woensdag 6 februari 2008 - 17:51
pk

Pk

Das dan al een heel groot verschil. Ik zal nog eens verder om wat prijzen vragen, hetgeen ik uitspaar kan ik dan meteen aan planten uitgeven hé
woensdag 6 februari 2008 - 19:47
deHaan

DeHaan

De goedkoopste manier is om het met de hand 3-steek diep te spitten en alle stenen eruit te halen.
Werk er gelijk zand doorheen.
Als het geheel klaar is, even door de bovenlaag compost mengen.
En klaar ben je.
Je bespaart sportschoolkosten.
Je hebt enorm veel eer van je werk.
En je bent hooguit €200 kwijt aan zand en compost en ook dit bedrag kan nog flink zakken.
Kwalitatief is er goed werk verricht, want je hebt hele goede grond wat een goede basis is voor een mooie tuin.
woensdag 6 februari 2008 - 21:38
rombaft

Tekst aangepast

Rombaft

De goedkoopste manier is om het met de hand 3-steek diep te spitten en alle stenen eruit te halen.
Werk er gelijk zand doorheen.
Als het geheel klaar is, even door de bovenlaag compost mengen.
En klaar ben je.
Je bespaart sportschoolkosten.
Je hebt enorm veel eer van je werk.
En je bent hooguit €200 kwijt aan zand en compost en ook dit bedrag kan nog flink zakken.
Kwalitatief is er goed werk verricht, want je hebt hele goede grond wat een goede basis is voor een mooie tuin.


dat lijkt me toch nogal kort door de bocht, als je over kleigrond spreekt vervuild met stenen ga je niet zomaar eventjes de boel 3spaden diep spitten en er de stenen uithalen.

Ik kan ervan meespreken want hat hetzelfde voor, uiteindelijk is de grond gezeefd geweest voor ie afgevoerd werd en kwam er ongeveer 5 opliggers van 10 kub enkel aan stenen alleen uit. waar moet je ermee naartoe ? en in echte kleigrond gaan spitten kan alleen als de klei nat is omdat je er anders neit door raakt, maar die natte klei is zo zwaar dat je nadien waarschijnlijk medische kosten zult hebben

Soit, ivm die prijs, je hebt 300m tegen 40cm diep dat is dan 120kub , oftwel 12 kipkarren (eigenlijk nog iets meer, losse grond neemt meer plaats in dan vaste grond).

en 12 kipkarren terug opvoeren , totaal 24 kipkarren. dat is 158 euro de kar opvoer/afvoer en dat is vandaag voor (met stenen vervuilde kleigrond + teelaarde ) best goedkoop, zelfs zijn werk/kraanuren zitten erin.

Ik had een paar offertes voor de grondwerken bij ons gaande tot 240 euro per kipkar afvoeren!!

PS : een tip, welke ik natuurlijk maar van horen zeggen heb, grondwerkers zijn niet vies van wat "zwarte" grond
woensdag 6 februari 2008 - 23:49
pk

Pk

Ja, da spitten hebben we al even geprobeerd, maar daar is echt geen doen aan, keihard gewoon! Ik weet dat ik goede grond heb, tenminste als al de stenen er uit zijn, ik zal 30 cm afgraven en de laag eronder laten loswerken en die dan door nieuwe grond laten mengen, zo hou ik het wat in het midden. Nu alleen nog op zoek gaan naar ne goeie prijs...moest er iemand zijn die iemand weet aan de kanten van de Oostkust...
donderdag 7 februari 2008 - 13:33
L.I.B.

L.I.B.

Hallo,

Wij gaan beginnen bouwen met t-palm maar het afvoeren van de overtollige grond (80m3, met stenen) stond niet in de overeenkomst als inbegrepen. Het uitgraven doen ze wel. Nu komen we er dus achter welk verdoken kostenplaatje dit inhoud!

Al een paar firma's in de buurt gecontacteerd. Per container van 8m3 vragen ze minstens rond de 200€. Aangezien we met een strak budget zitten, hebben we een enorm probleem ...

Omgeving 2890 Sint-Amands. Alle hulp is welkom. Dank je wel.
zaterdag 9 juli 2016 - 08:38
leerling

Leerling

@Pk
Als je 3 tot 5 offertes aanvraagt, zou je een goed idee moeten hebben van wat een redelijke prijs is. En mogelijk ook van wat de voordelen zijn van de ene offerte boven de andere. Vraag altijd naar offertes met een maximum bedrag, waar de uit te voeren werken gedetailieerd staan beschreven.

@L.I.B.
Best je eigen topic beginnen. Zo krijg je waarschijnlijk meer reacties en vermijd je verwarring en frustraties.
zondag 10 juli 2016 - 00:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon