menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tunnelserre

Ga naar meest recente reactie

Eniavaswen

Eniavaswen

In het reclameblaadjes van Ald. België staat dat er zaterdag tunnelserres te koop zijn. Ze zijn 130 x 60 x 50 en kosten 7.99€. Heeft iemand al dergelijke serres gekocht? Zijn ze bruikbaar? Hoe zit de prijs-kwaliteitsverhouding?

Het lijkt me wel interessant voor vroege teelt, maar het zou zonde zijn als ik er uiteindelijk niks mee was.

Wie heeft goeie raad voor me?
maandag 5 maart 2012 - 14:03
Gehenna

Gehenna

Gaan kijken, pak opendoen (als er al geen open is) en voelen hoe dun die plastiek is en of er stevige stokken bijzitten die niet breken als je ze plooit in boogvorm.
Ik haat het als mensen verpakkingen opendoen maar soms kan je niet anders
maandag 5 maart 2012 - 21:26
ERWIN52

ERWIN52

Beste,
Ik vermoed dat het Aldi-serreke wel ± een viertal jaren zal uithouden. Alles hangt af van de dikte van de plastiek.
Nog iets : waarom maak je er zelf géén ??? Ik heb het in ieder geval gedaan. Ik kocht een 10-tal plastic elektriciteitsbuisen en stevige plastiek in de boerenbond en ... ik was vertrokken en dit reeds 5 jaar. De plastic is nog steeds in zéér goede staat en de buizen verslijten zo goed als niet !
Aan de slag dus ! Veel succes, Erwin
dinsdag 6 maart 2012 - 09:04
Eniavaswen

Eniavaswen

Ik kan je zeker geen ongelijk geven Erwin, maar ik ben zelf niet zo'n goeie klusser en ik denk niet dat ik het zo proper kan afwerken als een kant-en-klaar pakket. Voorlopig heb ik een constructie gemaakt met van die ronde buizen met daarover vliesdoek. Aan de uiteinden heb ik dat doek rond een stok gebonden. Nadeel is dat het doek geen 100% past en dus wel wat wappert. Esthetisch is het ook niet alles en on top: mijn kat is er dol op. Het beest kruipt er elke keer onder (wat overigens niet moeilijk is met zo'n gamele constructie) en dan gaat ze bovenop mij jonge plantjes zitten. Da's voorlopig opgelost met satéstokjes, maar ik zou ze liever volledig weghouden van mijn plantjes.

Ik ga alleszins goed op de kwaliteit van de plastiek letten, ik heb de indruk dat dat wel bepalend zal zijn of ik een goeie koop doe.

Groetjes, karen
dinsdag 6 maart 2012 - 10:33
Gehenna

Gehenna

Sinds ik lookthee op de groentebak spuit blijft de poes eruit
woensdag 7 maart 2012 - 15:23
Eniavaswen

Eniavaswen

Lookthee? Da klinkt alleszins nie lekker, kan begrijpen waarom de poes wegblijft Hoe maak je dat? Gewoon thee trekken met warm water en teentjes look?
donderdag 8 maart 2012 - 08:15
Gehenna

Gehenna

Paar teentjes look in stukskes snijden, in 1L water doen en 24u laten trekken.
Verdunnen.
Als de tuin hiernaast vol drollen ligt verdun ik op 5 L (kwestie van de geur te overdonderen met lookgeur) Maar dan spuit ik niet op de planten.
En als't ni stinkt hiernaast dan is't op een liter of 10 en spuit ik ook op de planten.
Witte vlieg is er ook ni zot op naar het schijnt en het zou schimmels weghouden.
zaterdag 10 maart 2012 - 10:16
cetinel

Cetinel

gisteren toevallig in de aldi: 2 van die tunnelserrekes lagen er nog en die heb ik meegenomen: ge moet niks buigen,het zijn van die groene buizen zoals van de rozenbogen van de aldi,ge schuift die gewoon in mekaar,de bogen zijn al voorgevormd net zoals de folie,op 2 minuten ineengestoken.
je kan het wel niet verankeren in de grond,dus bij wind zullen ze wegvliegen,daartegen moet je dan zelf iets verzinnen...
voor dat bedrag vind ik ze prima!,als er nog een was had ik die ook meegenomen...
dinsdag 13 maart 2012 - 11:06
Eniavaswen

Eniavaswen

Ze staan bij mij ook intussen opgesteld. Eén minpuntje, bij één van de serres passen twee buizen niet goed in elkaar. Voorlopig al zo gelaten, maar dat zal ik nog eens moeten fixen (of mijn handige wederhelft)
Ik denk dat ik eens langs de Euroshop passeer om piketten te halen om tenten vast te zetten. Daarmee kan ik deze dingen ook wel verankeren denk ik.
dinsdag 13 maart 2012 - 15:46
cetinel

Cetinel

bij mij paste alles gewoon,ik heb van die grote soorten "krammen" waarmee ze in de bouw vaste isolatieplaten vastzetten gebruikt om voor de folie erover ging de buizen in de grond te verankeren,da zijn van die metalen "pinnen" die bovenaan een stukske recht afgebogen zijn(wa nen uitleg)er is dus bovenaan een hoek me nog een 2 cm ijzer aan,die heb ik zelf me een tang(pinnen en tang gepikt van echtgenoot)nog es verbogen zodat er een mooie boog ontstond en daarmee dus vastgezet,dan folie erover en klaar is fatma!
dinsdag 13 maart 2012 - 16:49
Gehenna

Gehenna

Men noemt dat 'haringen' Cetinel.
woensdag 14 maart 2012 - 17:49
cetinel

Cetinel

k vertik da woord te gebruiken...de enige haring die ik ken is een vis,en die vind ik nie te vreten..
dus zijn da "lange pinnen me nen boog om dingen vast te maken " néh
woensdag 14 maart 2012 - 18:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon