menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Oeioei het dooit met schade hulp gezocht

Ga naar meest recente reactie

vera2

Vera2

preventief heb ik alles beschermd voor de vrieskou maar nu het dooit begint er een ander probleem.
er is een lek in de overgang van de zinken dakgoot naar de afloop (foto).
de 6m dakgoot in pvc aan de veranda is ook een vergiet.
wie kan dit hier komen repareren tegen een normale vergoeding want blijkbaar komt men hier in Limburg alleen als er grote offertes gemaakt kunnen worden.
ze doen hier de moeite niet als er niks te rapen valt.
ik heb dus nood aan iemand die zijn, haar werk ter harte neemt en wil daar ook verdiend terecht voor betalen. moeilijk om zo iemand te vinden...'k vraag mij af waarom???
[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 11 januari 2009 - 14:43
summerspookje

Summerspookje

vera

dat is hier en overal blijkbaar hetzelfde, bij grote offertes komen ze ,maar voor een klus, dat toch ook wat kost, dat is niet voldoende, ik hoop dat je gaus iemand vind hoor , want wat ge hebt is toch niet meer om te lachen

goeie moed

annie
zondag 11 januari 2009 - 15:06
semperfi

Semperfi

Hier idd. door de langdurige kou heeft een waterleiding op het eerste verdiep het begeven. Water lekte uit de houten zoldering .....
Loodgieter, ja die kon pas volgende week komen.
Gelukkig hebben we houtskeletbouw en vond ik de lek. Na drie uur zwoegen op een uiterst moeilijke plek en 3.5 euro kosten is het gefikst.
Maar ik zit ermee in dat ook mijn PVC buizen onder de vlonder tussen de vijver en de filter zullen gebarsten zijn, dat wordt werken !

Vera, één goede raad : als uw PVC goot gebarsten is wil dat zeggen dat er water in is blijven staan. Als de goot vervangen wordt moet je trachten een goede helling te verkrijgen zodat de dakgoot steeds droog blijft. Veel Succes
zondag 11 januari 2009 - 17:19
printemps

Printemps

vorig jaar hetzelfde meegemaakt
als het te moeilijk is komen ze niet ook al zeggen ze dat ze gaan komen
als ze niet genoeg kunnen vragen komen ze ook niet
die van de bouw die komen gewoon van een ander planeet
dat soort gedoe moet je maar es in een andere sector proberen
enkel in de bouw kan dat


mvg
an
zondag 11 januari 2009 - 17:57
leeuwtje

Leeuwtje

En gewoon een klusjesbedrijf dus niet een loodgieter?
zondag 11 januari 2009 - 20:50
jdcoster

Jdcoster

Dat is een maatschappelijk probleem dat alleen nog maar erger zal worden.
Enerzijds komt dat door de vergrijzing, de ervaren vaklui gaan stillaan op rust en en ze zijn nooit goed vervangen geworden.
Anderszijds hebben we (wij allemaal), het al twee generaties te min gevonden dat de betere leerlingen naar het technisch onderwijs zouden gaan.
Zij moesten naar colleges en athenea en desnoods nutteloze studierichtingen gaan volgen, maar in de eerste plaats iets dat niet vuil, lastig of zwaar was.
Dit is het resultaat : Te weinig vakmensen in de bouw die het zich dan ook nog eens kunnen permiteren het meest interssante en economisch rendabele werk te kiezen.
En wees eerlijk hoe zou je zelf zijn?

zondag 11 januari 2009 - 21:26
semperfi

Semperfi

Ik had de foto niet gezien, 't is een lek een de buitenzijde dus niet erg zwaar.
Die bocht die kan je best vervangen na de de dooi.
Maar er zal wel een stop zijn anders zou het water daar nooit zijn blijven plakken.
Ma.w. de gehele afvoer in de lente ( of later) eens met de hoge druk, uitspuiten en vrijmaken anders blijft het water daar hangen en heb je met de volgende strenge winter weer prijs.
Grutjes,
Bob
zondag 11 januari 2009 - 21:40
jdcoster

Jdcoster

Het lijkt mij ook onlogisch dat het daar lekt. De buis zit ergens verstopt waarschijnlijk, misschien onderaan nog toegevroren.
zondag 11 januari 2009 - 22:13
leeuwtje

Leeuwtje

Ik denk dat ze bedoeld dat de dakgoot lekt en dat het water een klein stukje langs de pijp naar beneden loopt en omdat daar een bocht is het de rechte weg naar beneden neemt. Het loopt dus buiten langs die pijp op. Het is niet bij die naad lek maar nog hoger. Op de overgang van dakgoot naar stukje pijp en dan kan het wel zo lekken.
maandag 12 januari 2009 - 00:32
vera2

Vera2

ja leeuwtje dat bedoel ik.
de goot loopt niet over, het lijkt alsof de dichting waar de buis in de dakgoot zit lek is.
ik kan wegens de sneeuw nog geen ladder zetten om eens te kijken wat er eigenlijk scheelt en kan dat waarschijnlijk niet zelf repareren. moet dat niet gelast worden ofzo?
maandag 12 januari 2009 - 01:38
semperfi

Semperfi

Howdy Vera, ikke nog eens .
Als het de overgang is van dakgoot naar afvoerbuis dan kan dit gedicht worden met een verhardende pasta, of één of ander "vloeibaar metaal".
Ik wil nu geen reklame maken hé, maar ik heb al vele dingen gerepareerd met Pattex Express Kneedlijm. ( Gekocht in Brico ) Het zijn erg parktische aparte dosissen ( blauwe rolletjes ) die men eerst moet kneden en die na uitharding alles dichten, plakken, verstevigen. Ik dacht dat het toch best was te wachten dat alles droog is alvorens te beginnen.
Veel succes !
maandag 12 januari 2009 - 10:51
vera2

Vera2

dank voor de tips,

het is wel degelijk waar de afvoer aan de dakgoot verbonden is. die las (soldeersel) is gelost.
door het dooien was er waarschijnlijk te veel ijs in één keer van het dak in de dakgoot geschoven; vandaar die waterstraal.
de twee laatste dagen met die regen kon de afloop het meeste water opvangen en werd de muur niet nat.
ik ga wachten tot na de vriesdagen en het proberen zelf te dichten in de hoop dat het volgende winter niet opnieuw gaat lekken.
[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 15 januari 2009 - 12:17

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon