menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Planten van Aldi Liddl

Ga naar meest recente reactie

Agda

Agda

Het begint weer promoties van planten te regenen bij Aldi en Liddl. Vorig jaar heb er wel wat gekocht doordat we ons tuin/patio budget beperkt moesten houden na nogal zware verbouwingen.
Maar is het goedkoop hier op zijn plaats, of kan je beter investeren in de wat duurdere planten bij een tuincentrum. M.a.w. is de kwaliteit van de Aldi en Liddl planten goed ?
maandag 14 april 2008 - 13:24
koenh

Koenh

ik heb er nog geen problemen mee gehad, heb een aantal keer bollen en planten gekocht, en is steeds goed gelukt. het zijn natuurlijk niet de nieuwste varieteiten, en geen grote formaten, maar tot nu toe heb ik nog geen spijt van mijn aankopen in die winkels.
maandag 14 april 2008 - 13:37
an

An

ik heb er ook nooit geen problemen mee gehad wat ik kocht deed het
het zijn niet van die hele groote voorgekweekte planten
maar ze zijn goed,ik koop er nog steeds,en heb geen klachten er over
maandag 14 april 2008 - 13:49
minouke

Minouke

ik heb tot nu toe bollen gekocht en geen problemen gehad, een paar maar (2 op de 10) kwamen niet uit maar kon ook een ander oorzaak zijn
maandag 14 april 2008 - 15:17
kurt

Kurt

Deze ketens hun prijzen liggen inderdaad vaak heel laag. Uiteraard ligt dat o.a. daar zij grote contracten afsluiten met kwekerijen aan prijzen waarbij de kweker niet veel winstmarge heeft.
Voor geraniums (Pelargoniums) zitten zij zelfs soms onder de groothandelsprijzen die kwekers aanrekenen naar marktkramers, tuincentra en andere afnemers.
Het verschil zit hem daar dan dat die meestal in setjes zitten van 10 stuks. Terwijl je bij de kweker, markt,... een plant koopt in de grotere pot die in de serres dan ook nog eens uit elkaar worden gezet om mooie kwalitatieve planten te bekomen. Dus een duurdere pot, meer potgrond, meer arbeidsintensief (open zetten, laden, water geven, bemesten,...), meer ruimte nodig,...
Het eindresultaat is dat de Pelargonium van bij de kweker stukken mooier oogt en veeeeeeel kwalitatiever is dan de zwakkere broertjes die per 10 samen geduwd in setjes zitten.

Het verschil is dan ook dat die magere plantjes er de eerste weken niet zo mooi zullen uit zien als die uit potten. Als je ze echter in een kwalitatieve potgrond steekt -EN dus zeker niet in potgrond van een wit product waar geen structuur of voeding in zit- , dan wordt dat verschil met de week kleiner.

Het is dus net hetzelfde zoals hierboven al werd aangegeven. Je krijgt niet de nieuwste soorten, de grootste of de mooiste planten maar als je tijd van wachten hebt, komt wel in orde.

Mvg,
Kurt
maandag 14 april 2008 - 15:17
LauraK

LauraK

Mijn ervaringen zijn ook goed met de planten en bollen van zowel Aldi als Lidl.
Met een goede verzorging, zoals Kurt al aangaf, krijg je hier zeker mooie planten van.
Gewoon doen dus, het zal je een goed gevoel geven geld uit te sparen, terwijl je toch
fijn van je tuin kan genieten.

Groeten van Laura.
maandag 14 april 2008 - 15:25
Agda

Agda

Het is uiteindelijk ook mijn ervaring geweest vorig jaar. Maar 'k wou het eens van de "kenners" horen.
Natuurlijk, in het begin heb je potten met zo van die stompjes tak erin en dan maar afwachten of er ook iets uitkomt . Maar bijna alles kwam goed (buiten mijn eigen stommiteiten te wijten aan onkunde ). Zaterdag namiddag was het hier in de Liddle zelf soms -50% voor plantjes die er soms niet uitzagen, maar met een liefdevolle verzorging kwamen zelfs die in de meeste gevallen nog goed.

(Mijn echtgenoot, een complete onbenul ivm alles wat groeit, wou zelfs nu alles weggooien waar geen bladeren aanstonden. Hij lachte me deze winter vierkant uit met al mijn "uitgedroogde dooie stokken", maar nu begint alles groene knopjes te krijgen. Eens zien wie er straks gaat lachen sè )
maandag 14 april 2008 - 16:32
Rita1960

Rita1960

'k heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met de planten van de Aldi, je moet er wel vroeg bij zijn.
De gladiolen die de aldi een paar weken geleden in de aanbieding had... super, super grote bollen!!
De kuipplanten waren ook goed. Wel op tijd verpotten in goede potgrond. Vorig jaar er pelargoniums gekocht, hele zomer )ondanks de regen) goed gebloeid en goed over te houden.

Dus.. a.s. woensdag naar de Aldi........... geraniums ophalen 4 stk, € 3,99 euri

groetjes en veel koopplezier,

Rita
maandag 14 april 2008 - 18:23
Agda

Agda



Dus.. a.s. woensdag naar de Aldi........... geraniums ophalen 4 stk, € 3,99 euri

groetjes en veel koopplezier,

Rita

In de Liddl volgende week : 6 voor 3,49
maandag 14 april 2008 - 18:31
an

An

net wat iedereen al schrijft en wat ik zei ik vind het ook perfect spul,het doet het altijd
maar ik vind de tuin centra ook niet altijd goed met zijn perk planten of zo dan verschillen ze niet zo veel
ik koop nu al 20 jaar bij de aldie en later bij de lidle maar ik vind ze nog steeds goed met hun plantjes
maar ik heb meer ervaring met de aldie,
daar heb ik laatst weer 2 fruitbomen gehaald is gewoon perfect
maar daarna ging ik naar een tuin centra om even te kijken naar iets en daar stond de zelfde boom voorgetrokken met bloesem (wat nu dood gevroren zou zijn als ik die had genomen)
iets meer takken en ja ruim 10 euro duurder
dus ja wat kies je wil je en heb je tijd om te wachten zou ik naar de aldie gaan of lidle hou je ook geld over
ja of naar de tuincentra en dan betaal je duurder en dan moet je ook maar afwachten wat je hebt
maandag 14 april 2008 - 18:59
cornelia

Cornelia

Sommige tuincentra vind ik ook niet zo best. Hebben dan wel een grote naam maar het is ook net een fabriek. Duwen de mensen plantjes door de strot omdat ze dan trendy zijn b.v. en die plantjes worden dan ook massaal opgekweekt en opgefokt. Verkopen kant en klare produkten en die zijn dan "onderhoudsvriendelijk" Sommige mensen zouden beter plastic planten moeten kopen.

Voor Lidl en Aldi planten moet je tenminste nog zorgen en dat is toch wat wij graag doen? De voldoening is dan des te groter.

groeten, cornelia
maandag 14 april 2008 - 23:02
rombaft

Rombaft

Ik ben niet echt aldi-minded, maar heb eens bloembollen gehad van daar en dat ging wel goed.

De kwaliteit zal allessinds minder zijn, en de planten zien er minder goed uit, als je ze zelf goed verzorgt krijg je alles goed natuurlijk.

Ik koop toch nog steeds liever mijn planten bij een goede plantenkweker (heb er net ne goeie grote op anderhalve km liggen van mijn deur) , je betaald iets meer maar de plant ziet er gewoon vele malen beter uit, groter, sterker, betere wortels enz... , op die manier heb je toch sneller effect, nooit geen problemen, en uiteindelijk moet je ze natuurlijk ook goed onderhouden.

En binst steun je de plaatselijke middenstand ook nog eens, en daar betaal ik graag eens een euro meer voor, in ruil voor extra kwaliteit en service natuurlijk, want ketens als "Den aldi" zijn mensonterende zaken die personeel, leveranciers uitmelken en de klant eropleggen (alleen beseft de klant het niet altijd)
woensdag 16 april 2008 - 07:54
Rita1960

Rita1960

Heb vanochtend hanggeraniums gekocht bij "den Aldi" , zelfde groote als bij de kweker, goed geworteld en doen in kwaliteit niet onder voor wat ik ook wel bij de kweker haal. Als ze niet goed zijn laat ik ze staan, bij wie dan ook.
De staande geraniums zagen er ook goed uit.. maar ja......die had ik genoeg overgehouden.

@ rombaft: Ze hoeven niet te leveren aan "den Aldi" hoor!!!!

groetjes,

Rita
woensdag 16 april 2008 - 19:52
Rita1960

Tekst aangepast

Rita1960

sorry, dubbel geplaatst
woensdag 16 april 2008 - 19:52
printemps

Printemps

hallo

bij de aldi en lidle (folder)moet je steeds verder kijken dan uw neus lang is
op een bloemenbeurs in Liezele zeer mooie pelargoniums gezien aan 1 euro/stuk
echt grote en stevige planten,dus tis niet steeds aldi hier en aldi daar
en het is ook voor de rest van de spullen,je moet er maar eens goed op letten

en daarbij in de brico ene pelargonium 75cent
vanaf 18 stuks maar 70cent

mvg
an

aldi en lidle is een voedingswinkel en ze zouden zich beter daar mee bezig houden

mvg
an
donderdag 17 april 2008 - 20:37
Agda

Agda

Goh, ik probeer toch overal een beetje te kijken. Maar als je budget beperkt is, en er promoties zijn in Aldi en Liddle, tsja, dan geraak ik daar makkelijker dan in de Brico, omdat ik daar van de promoties niet zo op de hoogte ben ...
donderdag 17 april 2008 - 23:54
printemps

Printemps

hallo

ai ai ai

als ge al in de aldi gekocht hebt
van de week in de lidl 6 plantjes voor 3.49 eurokes

en ze hebben zeer speciale hangpetunia's in de folder staan
ook aan dezelfde prijs(set van 6)

echt zeer speciale petunia

mvg

an
vrijdag 25 april 2008 - 18:03
Rita1960

Rita1960

@ An,

Hallo, Gaan we daar toch ook nog even kijken! Bedankt voor de tip

groetjes,

Rita
vrijdag 25 april 2008 - 18:55
printemps

Printemps

hallo

je moet een keer goed kijken in de folder of hun site
de hanggeranium is ook special
die dat omhoog hangen ??

mvg

an
zaterdag 26 april 2008 - 13:50
Spuddy

Spuddy

Vorig najaar heb ik de aldi een pakket gekocht met verschillende bollen. Tulpen, narcissen, krokusen enz. Op de verpakking stond een paarse tulp afgebeeld met de soortnaam erbij. Nu blijkt dat er niet 1, maar 3 soorten tulpen zijn uitgekomen. Er zit een rode en een gele tulp tussen de paarse. Op zich niet erg, is een leuke verasing, maar het zegt toch iets over de kwaliteit van het product.
zaterdag 26 april 2008 - 18:13
Rita1960

Rita1960

@ an,
Ik krijg geen folder van de Lidl. thuis. Toch leuk... of niet soms een hanggeranium die omhoog groeit.. apart

@ Spuddy, Hoe waren de tulpen verder? goede kwaliteit? alles opgekomen?

groetjes,

Rita
zaterdag 26 april 2008 - 20:27
Spuddy

Spuddy

@Rita: Ja, ze allemaal uitgekomen, alsook de narcissen, de krokusen en de muscari's.
zaterdag 26 april 2008 - 23:47
printemps

Printemps

hallo

aan rita 1960

je kan ook steeds de folder on-line bekijken
google maar eens
maar denk niet dat de oudere folders er nog staan

NB de foto die bij hanggeranium stond was een rechtgroeiende
en de foto bij hangpetunia was een hanggeranium

mvg

an
dinsdag 29 april 2008 - 18:19
printemps

Printemps

en ik ging ne keer kijken en het was allemaal triestig
als ge daat uwe bak met zou vullen moet je er zeker dubbel zoveel planten inzetten
daaaaag voordeel dan

heb niets gekocht
ga wel naar markt of tuincentrum

mvg

an
dinsdag 29 april 2008 - 18:23
Rita1960

Rita1960

en ik ging ne keer kijken en het was allemaal triestig
als ge daat uwe bak met zou vullen moet je er zeker dubbel zoveel planten inzetten
daaaaag voordeel dan

heb niets gekocht
ga wel naar markt of tuincentrum

mvg

an


Hallo An,
Ben er niet geweest. Geen tijd, te druk met verspenen, planten en verpoten, wieden enz. enz.... Zoals ik al eens eerder heb gezegd: "Als de planten mij niet aanstaan, laat ik ze staan " Dit geldt zowel voor de planten van de A.. , L..., de kweker of een tuincentrum.
En idd net wat je zegt, te kleine planten? dubbel zoveel geld kwijt en nog geen pot vol Of heeeel lang wachten tot ze groter gegroeid zijn
groetjes,

Rita
dinsdag 29 april 2008 - 21:01
enzy

Enzy

Ik ben ook content over de bollen en planten van den aldi ,koop elk jaar mijn bloembollen daar ,en heb verleden week nog een roos op stam gekocht
dinsdag 6 mei 2008 - 10:28

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon