menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wormen in de Yucca

sofie2011

Sofie2011

Ik heb een Yucca in de woonkamer staan waar elke keer wormpjes rond de pot liggen. Ik heb de Yucca al in andere potgrond en een andere pot gezet, maar de wormpjes blijven komen. Weliswaar minder dan voorheen, maar het probleen is er niet mee opgelost. Volgens mij komen de wormpjes van boven over de rand, omdat er onderin de pot geen gaten zitten. Zodra de wormpjes op het laminaat vallen gaan ze dood . De wormpjes zijn 2 tot 3 cm. lang. Kan iemand mij vertellen om wat voor wormpjes het gaat en wat ik eraan kan doen?
Ik heb een uitvergrote foto toegevoegd.

Tropische Planten & Kamerplanten

zaterdag 11 april 2020 - 19:33
Rolff

Rolff

Wij hebben ook een plant in de badkamer en hebben exact dezelfde wormen. Is er iemand die weet wat hier tegen te doen? Misschien iemand van @tuinadvies zelf?

Tropische Planten & Kamerplanten

woensdag 5 mei 2021 - 13:43
sofie2011

Sofie2011

Hallo Rolf, ik lees je reactie en ik ben intussen van de wormpjes af. Ik heb het volgende gedaan. Ik heb de plant uit de pot gehaald en heb zoveel als mogelijk aarde van de kluit verwijderd, zodat je bijna alleen nog maar wortels overhoud. De kluit heb ik vervolgens een tijdje in een emmer water gezet met de gehele kluit onder water, zodat de wormpjes/eitjes/larfjes die daar nog zaten zouden verzuipen. Daarna de kluit goed afgespoeld en de pot goed schoon gemaakt en de plant weer in schone nieuwe aarde gezet. Dit was een zelfbedachte manier die wonderbaarlijk goed heeft uitgepakt en zijn we al ruim 1,5 jaar van de wormpjes af.
Succes ermee.
donderdag 6 mei 2021 - 12:07
BassieXL

BassieXL

Hoi, ook ik heb die wormpjes, maar dan in mijn Kentia Palm. Heeft iemand enig idee wat dit is? Ik vind het geen prettig idee dat mijn plant van die smerige beestjes heeft.

Vast bedankt!

Bas
zondag 28 augustus 2022 - 19:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon