menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Heggenschaar op accu

Ga naar meest recente reactie

Driez

Driez

Ik ben van plan de accu heggenschaar HSA86 van Stihl aan te kopen. Iemand ervaring mee? Of ervaring met andere heggenscharen?
Er hangt nogal een stevig prijskaartje aan, dus mocht iemand een beter accu heggenschaar kennen...
D.
donderdag 29 oktober 2015 - 14:06
Dunya

Dunya

Er zijn goedkopere op de markt in de doe het zelf zaken maar de periode om ze nu te kopen is niet zo goed. Wachten tot het voorjaar.
Stihl is natuurlijk één van de beste merken.
Ik heb een oude Black&Decker met kabel maar die is me veel te zwaar.
Ik zou ook wel wat advies kunnen gebruiken voor een goeie en lichtere heggenschaar.
vrijdag 30 oktober 2015 - 08:22
Marei

Marei

Zelf zijn wij deze zomer ook op onderzoek uit geweest naar heggenscharen op accu; en we hebben moeten constateren dat ze (veel) zwaarder zijn dan die met een kabel.
Wij vonden ze té zwaar en blijven werken, hoe ongemakkelijk soms ook, met de elektrische heggenschaar.
vrijdag 30 oktober 2015 - 10:36
HansR

HansR

Stihl is een van de topmerken, zeker in de hovenierswereld.

m.v.g.
Hans.
vrijdag 30 oktober 2015 - 12:27
Dunya

Dunya

Dat dacht ik ook Marei. Zo'n accu weegt waarschijnlijk wel een kilo extra. Dan maar verder werken met een kabel. Maar ik ben toch op zoek naar een lichter exemplaar.
zaterdag 31 oktober 2015 - 08:32
inge.c

Tekst aangepast

Inge.c

Ik heb gewoon een goedkope van lichte de aldi.
mijn vorige is 13 jaar meegegaan , maar daar moet je wel geluk in hebben . maar met met goeie merken ook soms.
probeer een te vinden met 2 accus dat is wel praktisch

http://www.heggenschaarshop.be/category/194737/heggenschaar-accu.htm/accu-heggenscharen.html?ref=148343&label=16366-8F905880-79EB-408A-AE4A-81A36EEAABB3S60162683430domain-&gclid=CjwKEAjwzdGxBRC3rPWZq83FzyUSJAB9IC5iZZ4RB9wMPR8-EIDP7oJ7EKXR5s_UtmviIaFfueV0QRoC1zDw_wcB&items=34
zaterdag 31 oktober 2015 - 08:39
Dunya

Dunya

Inderdaad er liggen er nog in de Aldi maar het is met benzine. Dat weegt ook als de tank vol is.
Bij Stihl kan men een tweede accu kopen en naar het schijnt passen die op al hun materiaal. Ook handig.
zaterdag 31 oktober 2015 - 11:16
Marei

Marei

Het gewicht wordt voor een deel ook bepaald door de lengte van de heggenschaar. Heb kortgeleden de Stihl HSE 42 gekocht, die weegt 3 kg. Een lichtere heb ik niet kunnen vinden.
De machine op accu weegt óók drie kg maar dan zónder accu en die weegt 0,8 kg.!!!

Daarvoor gebruikte ik Wolf HSE 45 V, 3,5 kg, als je veel te knippen hebt zoals wij, voel je aan het eind van de dag die halve kilo wel aan je armen en 0,8 kg al helemaal!

Groetjes, Marei
zaterdag 31 oktober 2015 - 12:40
Flyer

Flyer

Ik heb veel haag en heb enkele jaren geleden een PELLENC gekocht. Die valt wel onder professioneel en is nogal duur (ik heb dan maar bespaard op mijn grasmaaier). Maar ik ben er ZEER tevreden van. De batterij hangt op je rug en gaat met gemak een uur of 6 mee (langer dan ik dus), je voelt daardoor het gewicht niet. De haagschaar is minstens zo sterk als eentje op benzine maar veel lichter (ik heb met een benzine van Stihl gewerkt tevoren). oorsprinkelijk dacht ik later uit te breiden met een bosmaaier van hetzelfde merk en mogelijk een kettingzaag en de batterij zo meer te benutten. Maar de apparaten zijn ook nogal duur en heb ik minder nodig.
Maar de haagschaar vind ik een aanrader, zeker als je hem veel nodig hebt
zaterdag 31 oktober 2015 - 18:28
Driez

Driez

Bedankt allemaal!
Ik heb nog niets beslist, maar ga alleszins wachten tot het voorjaar en de dingen éérst wegen voor ik iets koop.
D
woensdag 11 november 2015 - 15:06
Dunya

Dunya

In het voorjaar heb je ook veel meer keuze. Dan staan de reclamebladen van doe het zelf zaken vol met tuingerief. Nu zijn alleen nog de restjes over. Volgend jaar nieuw en beter.
donderdag 12 november 2015 - 08:14

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon