HO HO HO! Krijg nu €5 korting vanaf €50 uit ons kerstassortiment met de code KERSTPROMO
menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Advies

Ga naar meest recente reactie

bartdebond13

Bartdebond13

Mijn notenboom vertoont deze witte afscheiding op de plaats waar ik hem gesnoeid heb. Wat is dit en wat kan ik eraan doen?

Struiken & Bomen

zaterdag 29 november 2025 - 10:11
Dany

Dany

Volgens mij mag je zo dikke takken niet af doen bij een notelaar en al zeker niet in de winter. Volgens mij is er een grote kans dat de boom zal dood bloeden en afsterven.
zaterdag 29 november 2025 - 11:41
bartdebond13

Bartdebond13

Het is niet zo’n dikke tak hoor en je mag toch snoeien als al het blad gevallen is om de boom beter te laten ontwikkelen? Ik denk dat er iets anders aan de hand is. Ik vermoed een soort van luis…en hoop dat iemand me kan helpen met de diagnose alsook de remedie

Struiken & Bomen

zaterdag 29 november 2025 - 12:50
Peterplant

Peterplant

Is het een walnoot of een Turkse boomhazelaar?
Ziet er toch als plantensap dat uit de wond is gelopen.
zaterdag 29 november 2025 - 13:18
deHaan

DeHaan

Een notenboom kan je het best op het eind van de zomer snoeien.
Hij is nu aan het bloeden, je kan er niets meer aan doen dan afwachten.
Meestal gaat het goed
zaterdag 29 november 2025 - 16:11
Dany

Dany

Ik heb hier op het forum al dikwijls gelezen dat je bij een walnotenboom best geen takken af doet met een grotere diameter dan 10cm en al zeker niet als er geen bladeren meer opstaan.
zaterdag 29 november 2025 - 18:58
Peterplant

Peterplant

De boom op de foto lijkt wat bast en vertakking betreft niet op een walnoot.
zondag 30 november 2025 - 08:52
WiPe

WiPe

Bomen die kunnen bloeden mag je niet snoeien als het blad gevallen is. Dat is een hardnekkige kwakkel. Snoeien als die vol in blad staat is aangewezen. Je kan niets doen, maar in principe stopt dat bloeden vanzelf. En nee, de boom zal niet doodbloeden.
zondag 30 november 2025 - 16:35
\n\n

Voeg een reactie toe

unkown error
Terug naar boven icoon

Nu €5 KORTING bij aankoop vanaf €50
uit ons kerstassortiment
met de code KERSTPROMO