menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Treur sierappel - ziek?

Ga naar meest recente reactie

mauricem

Mauricem

Twee jaar geleden deze treur sierappel Malus Red Jade geplaatst in voortuin. Half zon. Deze zomer is de boom er in rap tempo erg snel uit gaan zien. Zowel opkrullende bruine bladeren als vergeelde bladeren. Kan niet goed vinden wat oorzaak kan zijn? Heeft iemand op basis van de foto's een idee (bv schimmel oid?) en weet hoe ik de boom een zetje kan geven richting herstel?
Alvast bedankt!

Struiken & Bomen

donderdag 5 september 2024 - 11:01
mauricem
donderdag 5 september 2024 - 11:03
mauricem
donderdag 5 september 2024 - 11:03
Peterplant

Peterplant

Malus is gevoelig voor schurft en meeldauw. Wat ik zie lijkt mij slecht weer schade, veroorzaakt door het slechte en wisselvallige weer. Ik zou de lente afwachten, volgend jaar nieuwe kansen.
donderdag 5 september 2024 - 13:29
Tuinprins

Tuinprins

Ik ken diverse sierappels die er 100 keer slechter uitzien, sommige hebben zelfs nog maar amper blad.

Zoals hierboven al geschreven: door het natte weer in het voorjaar en het begin van de zomer hebben veel sierappels massaal last van schurft, bladvlekken en meeldauw. Volgend jaar weer een nieuwe ronde ...

Gegroet, de tuinprins
donderdag 5 september 2024 - 13:38
mauricem

Mauricem

Dank voor jullie snelle reacties! We wachten gewoon de lente af
donderdag 5 september 2024 - 15:08
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).