menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Planten verhuizen???

Ga naar meest recente reactie

Jjm81

Jjm81

Een stuk sneller dan verwacht hebben mijn partner en ik een huis gekocht.
Wij gaan in januari 2020 verhuizen.

Afgelopen drie jaar heb ik veel aandacht aan de tuin besteed en zo is de tuin o.a. verrijkt met planten van mijn ouders (die in 2017 en 2018 overleden zijn)
Nu we gaan verhuizen zou ik graag enkele planten mee willen nemen die nu in de volle grond staan.
- pioenroos uit 1908 (van mijn opa geweest)
- rozen struik (laatst gegeven Vaderdag cadeau in 2017)
- varens
- lupineplanten

Kan ik op dit moment planten nog uit de volle grond halen en in potten doen overwinteren?
Deze wil ik in april/mei weer in de volle grond van de nieuwe tuin planten.


zaterdag 9 november 2019 - 13:18
Roeli

Roeli

Ik zou het zeer zeker wel doen. Maar dan heel grote potten gebruiken waar je ze met een flinke kluit in kan zetten.
zaterdag 9 november 2019 - 13:49
deHaan

DeHaan

In januari uit de grond halen en in de nieuwe tuin opkuilen of direct uitplanten.
zaterdag 9 november 2019 - 16:06
Roeli

Roeli

In jan. kan er wel een dikke laag sneeuw of ijs liggen.
Als je maar een heel dikke kluit hebt en grote potten denken de planten dat ze nog in de grond staan Je kan de pot altijd nog weer in het gat zetten waar ze uitkomen.
zaterdag 9 november 2019 - 17:55
Pouketie01

Pouketie01

Ik ben een paar jaren geleden eind December verhuist. Heb vele planten van mijn vorige tuin 1 maand voor verhuis uitgegraven en in pot gezet en zeker nog 1 maand erin gelaten en dan pas in mijn nieuwe tuin uitgeplant. Allemaal hebben ze het overleeft!
Succes ermee
zaterdag 9 november 2019 - 20:59
Tuinprins

Tuinprins

Pioenen bij het terugplanten NIET te diep zetten. De neuzen (nieuwe groeipunten) mogen maar net met aarde bedekt zijn. Te diep planten leidt er toe dat ze alleen blad hebben en geen bloemen produceren.

Lupines maken een penwortel en zijn in het algemeen lastig te verplanten (als de planten uit de volle grond komen). Maar: niet geschoten is altijd mis.


Gegroet, de tuinprins
zondag 10 november 2019 - 07:16

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon