menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Trompetbloem Campsis Radicans

Ga naar meest recente reactie

krabbetje

Krabbetje

Heeft iemand ervaring met zaailingen van Campsis Radicans, ik heb de oranje en gele soort staan, maar dit jaar vind ik overal rondom de oranje, uitgezaaide planten, die fris en groot zijn, maar zouden ze ook bloemen? Het is het eerste jaar dat ik er zo veel van vind in de tuin, ik hoop dat iemand me dit kan zeggen, het zou mooi zijn als er ook bloemen aan kwamen.
zaterdag 26 juli 2014 - 02:18
satomi

Satomi

Of ze zich zaaien weet ik niet, maar ze staan wel bekend om de vele worteluitlopers die ze maken. Vaak komt dat door schade aan de wortels als je in de buurt gespit hebt of iets dergelijks.
zaterdag 26 juli 2014 - 11:09
krabbetje

Krabbetje

Bedankt Satomi, dat zou het zeker kunnen zijn want er is inderdaad veel gespit rondom voor de bestrating
dinsdag 29 juli 2014 - 22:19
sirius

Sirius

Indien ik eea goed heb begrepen dan verspreidt Campsis zich via de wortelstokken, ttz als je dus geen (diepe!) "rhizoombarrière" voorziet bij het planten dan zit die plant op den duur overal ! Dat is trouwens de reden dat ik na een bezoek aan Noord-Italie, waar die wondermooi bloeide, toch heb afgezien van de aanplanting omdat de plant dus ongecontroleerd woekert, net zoals veel soorten bamboe.
woensdag 30 juli 2014 - 00:09
braze

Braze




Hoi Sirius .


weest gerust een Campsis radicans is misschien een wolf in schaaps kleren

hij wint absoluut in geen enkel opzicht van de Lonicera = kamperfoelie

dan wel de Clematis soorten bijdeze kostgangers vergeleken is hij maar een

trage slak en eenvoudiger op zijn plek te houden

ook passiflora en hop zijn snelle jonges die je in het snotje moet houden

mvg .


braze .

zondag 3 augustus 2014 - 20:12
sirius

Sirius

Ik heb Lonicera (3 soorten) en Wisteria en een hele hoop klimop in mijn tuin. Ik weet onderhand wel wat "woekeren" betekent hoor !
Daarom heb ik Campsis maar overgeslagen ! Men weet maar nooit. Als er aangeraden wordt om een goed rhizoombarriere te plaatsen rond de plant, net zoals bij bamboe, dan denk ik niet dat men dat uit z'n duim zuigt? toch?
zondag 3 augustus 2014 - 21:21
braze

Braze


Hoi sirius.

die rhizoombaribarriere is i.d.d een giller want als je er niet onder door kunt

dan ga je er tocch overheen ?.

en had beter drie Campsis soorten geplant dan Lonicera soorten

want de eerste heb ik al meerdere male in de gemeente perken aangetroffen

de Campsis nog steeds niet .

mvg .

braze .
zondag 10 augustus 2014 - 15:21
Lucja

Lucja

Ik heb sinds 10 jaar een Campsis staan en merkte al een paar jaar dat het overal de kop op stak.
Gisteren ben ik begonnen om overal de wortels uit te halen maar dat is een hele klus, ik moet nl al mijn tegels er uit halen.
Wat kan ik doen om die wortelgroei tegen te houden?
Helpt het om na de bloei de plant helemaal terug te snoeien?
Ontvang graag advies hierover.
zondag 10 juni 2018 - 09:44

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon