menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tuincentrum

Ga naar meest recente reactie

melanieb

Melanieb

Hallo iedereen!

Mijn vraag: Welke tuincentra in West-Vlaanderen zijn aan te bevelen?

Ik ging eigenlijk bij Bakker bestellen maar ik lees hier teveel slechte ervaringen. Daarom zou ik mijn gekozen planten bij een betrouwbaar tuincentrum hier in West-Vlaanderen willen kopen. Ik weet er wel enkele maar die zijn precies allemaal zo klein!
dinsdag 18 oktober 2011 - 07:39
jdcoster

Jdcoster

Om je doelgericht te helpen hangt veel af van wat u eigenlijk zoekt.
Heel goed geassorteerde kwekerijen met planten van goede kwaliteit, eerlijke prijzen en deskundige uitleg hier in de buurt zijn o.a. :
Debusschere in Assebroek, Epimedium in Oostkamp, Greenhouse in St.-Andries en Het Wilgenbroek in Oostkamp.
Voor bomen zou ik ook nog Raf Constant in Oostkamp aanraden, maar dan vlug want hij gaat heel binnenkort op pensioen en is aan het uitverkopen.
Geert Mol in Lichtervelde vond ik ook goed maar daar ben ik al een hele tijd niet meer geweest.
Bij Floralux in Dadizele kun je ook heel veel vinden maar dat is geen kwekerij maar een 'super-planten-bazaar'.
Bloembollen zou ik wel gerust durven bestellen bij een postorderdrijf. Al de rest niet.
Andere planten moet je kunnen zien, ruiken, betasten, er de grootste uit kiezen met de meeste groeipunten enz.
dinsdag 18 oktober 2011 - 11:05
Roeli

Roeli

En Bakker lijkt wel erg mooi, maar wat je krijgt , lijkt niet op wat je dacht te bestellen.
Inderdaad geeft Bakker een groei en bloei garantie, maar als een plant het niet doet, krijg je zo een nieuwe ( maar je moet wel weer verzendkosten betalen )
En Bakker is al zo duur ! ! !
Ik heb het zelf helemaal gehad met Bakker.

groetjes Roeli
dinsdag 18 oktober 2011 - 12:28
jdcoster

Jdcoster

En vooral ... Zelfs al krijg je een nieuwe plant, dan verlies je veel tijd tot men eindelijk het gewenste resultaat bekomt.
dinsdag 18 oktober 2011 - 13:17
Gehenna

Gehenna

West Vlaanderen? Floralux. Pakt mor e seule kaffie mee en wa stuttn
dinsdag 18 oktober 2011 - 14:08
Patattenriek

Patattenriek

Gehenna

Zal ik gelijk vertalen want daar zal gegarandeerd vraag naar zijn.

Neem maar een slok koffie mee en wat boterhammen.


dinsdag 18 oktober 2011 - 14:14
melanieb

Melanieb

bedankt! Ja Floralux ben ik inderdaad al vaak geweest maar ik wou eens iets anders

PS e seule, is een emmer
dinsdag 18 oktober 2011 - 14:21
Gehenna

Gehenna

Jaja, zeker minstens 1 emmer koffie, daar ben je nog ni direct terug buiten
Helaas een beetje ver voor ons.
dinsdag 18 oktober 2011 - 14:29
Patattenriek

Patattenriek

Bedankt Melanieb voor de correcte vertaling van seule.
Kedre noar gesleen.

dinsdag 18 oktober 2011 - 15:28
Gehenna

Gehenna

Groter tennisrakket gebruiken Mario, minder kans erneven te zitten
dinsdag 18 oktober 2011 - 18:03
hannibal

Hannibal

Ik en buurvrouw gaan graag naar tuincenter Defever te Gistel. Er is er nog één daar Frederique die ik dan meer verkies voor vaste planten. (laatste staat ook op markt Oostende)

Dus: "pak je gat onder jen oarmes en goa goon kieken"
woensdag 19 oktober 2011 - 11:22
Gehenna

Gehenna

Ni overdrijven hé, kzen van brabant zulle
Van't jaar nog ni veel zee gezien en nog minder west vlaams gehoord hé. Ne mens verleert dat hé.
Moe kieken ni kikn zin? Kwestie dat er ni te veel verwarring zou zijn met een bepaald beest met pluimen

Gistel dus ma da komt dik in de sjacosh zi. Da's op de weg naar Middelkerke, allé, onze weg toch. Prima, komt mij perfect uit. Da's dan vroeger vertrekken. Véél vroeger.
Jaja, ik doe graag da toerken om naar Middelkerke Veel schoner zicht dan langs de E40. Da zal wel zijn da!
woensdag 19 oktober 2011 - 22:19
christinedewilde

Christinedewilde

Het is wel in Oost-Vlaanderen (Wetteren - Massemen) maar daar is een kwekerij van vaste planten, siergrassen, varens, bamboes, ... waar particulieren op zaterdag ook welkom zijn (mooie kwaliteit en goede prijzen). Je kan hun assortiment bekijken op hun webiste, en zelfs ook bestellen via hun website, dan kan je wanneer je zelf verkiest je planten gaan ophalen.
URL GEBLOKKEERD
De kwekerij is heel overzichtelijk met foto's bij elke plant.
Laat maar weten of het de moeite was?!

Bloemen & Planten

maandag 24 oktober 2011 - 08:33
Gehenna

Gehenna

Dat zou deze http://www.guidovandesteen.be/ moeten zijn. Denk ik.
dinsdag 25 oktober 2011 - 19:10
vulk

Vulk

Floralux is nogal groot en bijzonder onaangenaam om te winkelen. Veel te druk en gegarandeerd een deuk in uw auto als je die achterlaat op de parking.

Ik ga altijd naar de molen in Moen. Ook best goed, super advies, niet te druk, goeie kwaliteit, ...

http://www.tuincentrum-demolen.be/
(website doet het momenteel wel niet).
dinsdag 25 oktober 2011 - 19:51

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon