menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Eucalyptus struik

Ga naar meest recente reactie

Carmela

Carmela

Hallo, ik weet niet of dit het goede topic is om deze vraag te stellen?
ik gebruik graag eucalyptus in bloemstukjes, vind het een leuk blad (als het klein is) en het ruikt best lekker en het droogt mooi in. Allemaal voordelen om een struik in de tuin te plaatsen. We hebben nu al de 3e keer een struik van een goed tuincentrum gekocht en duidelijke informatie gevraagd, maar evengoed groeit het als onkruid en blijft het ondanks het snoeien geen struik, maar binnen no-time is het een boom en dan worden de blaadjes ook steeds groter en niet mooi. Ooit heb ik in een tuin een mooie echte struik gezien,maar helaas nooit gevonden in een tuincentrum, durf ook haast geen meer te kopen. Weet iemand een soort die echt klein blijft??
donderdag 15 februari 2007 - 16:44
danny99

Danny99

Dag Carmela,

Ikzelf heb er 3 staan in volle grond.

Eentje in luchtige goed bemeste grond en deze groeit ook als kolen
en snoei ik regelmatig.
Maar zoals jezelf al aangaf worden de blaadjes groter en langer.

De andere 2 staan op een onmogelijke plaats, nl in zware klei en vol stenen.
Deze hebben kwasi geen extra messtoffen gekregen en waar bij waar de planten
zijn veel compacter, en dikkere kleine blaadje.

Nu heb ik gelezen (ergens op internet) dat hoe "magerder" de eucalyptus staat hoe mooier
hij is en ik kan dit alleen maar bevestigen. Is dit toeval of niet ?

Groetjes,
Danny.

maandag 28 mei 2007 - 16:04
Pauline

Pauline

Hallo,
Mijn eucaliptus staat in een pot al 3 jaar hij schiet goed met zeer kleine en fijne blaadjes ik heb er wel nog niet aan geknipt;
Bij gelegenheid stuur ik een fot

grtjes
Pauline
dinsdag 29 mei 2007 - 20:46
Jose47

Jose47

Hoi Carmela,

heb hetzelfde probleem als jij, ook een eucalyptus geplant en het wordt meer een boom dan een struik, ook ondanks het snoeien.
Heb wel ergens gelezen dat nieuwe blaadjes klein en rond zijn en dat oudere blaadjes langwerpig worden.
Oftewel is onze grond ook niet arm genoeg.
Groetjes
Josée
zondag 26 augustus 2007 - 14:22
hildavw

Hildavw

Misschien behandelen zoals een bonsai ? de wortels een beetje bijknippen en geen te grote pot ?

groeten

Hilda
zondag 26 augustus 2007 - 16:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon