menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Nieuwe creaties

Geke

Geke

Hier mijn laatste twee schikkingen.

het eerste is een heel eenvoudig mandje, sober gehouden van kleur omdat ik niet echt de smaak van de mensen ken qua kleur. vandaar ook wat klassiek gehouden van vorm.
http://home-and-garden.webshots.com/photo/2528797450089916914nGRNsI
materialen: eucalyptus, ruscus, viburnum, roosjes, hypericum, freesia

en deze is ook klassiek eigenlijk. de vraag was om 2 hoge vazen op te maken, met veel langhouden groen, en iets van bloem in warme kleur. dit is dus het resultaat geworden:
http://home-and-garden.webshots.com/photo/2493302180089916914kudXda
materialen: fijne eucalyptus, ruscus, buxus, waxflower, rozen, trachelium, gedroogde lotussen
had eerst getwijfeld om wat grotesker te werken en met afhangende materialen, maar was wat beperkt qua materialen die ik vond, dus er maar een klassieke biedermeiervorm van gemaakt.

woensdag 7 februari 2007 - 18:53
Geke

Geke

Sorry om deze topic terug boven te halen maar ik heb een vraagje aan de dame...
Ik heb terug de bloemstukken bekeken op de site en op nr 26 is een kubus verwerkt als basis.
Mijn vraagje: hoe behandelt U de kubus om de bloemen er op te zetten?
Groetjes en bedankt, ines

hoi Ines,
heel eenvoudig, het is een kubus uit steekschuim. je kan ze kant en klaar kopen (heb ik bij deze gedaan omdat het voor mijn examen was en geen tijd meer wou verdoen met het ineensteken van verschillende onderdelen) of dus zelf dmv verschillende blokken oasis er een samenstellen. dus niks moeilijks aan hé
groetjes,
Geke
donderdag 15 februari 2007 - 18:35
Geke

Geke

Is dat allemaal jouw werk ? Een dikke proficiat dan !
Ben jij een professioneel of is dat een uit de hand gelopen hobby ?
groetjes
Hilda

het zijn idd allemaal mijn stukjes
ik ben het professioneel aan het proberen, is nog wat zoeken allemaal, maar hoop dat het lukt.
ik was zowiezo gestart als tuinarchitect, maar aangezien ik ook mijn getuigschrift van het bloemschikken gehaald had, heb ik het er ook bijgenomen.
maar eigenlijk voelt het niet aan als "werken", is nog steeds een passie
zondag 18 februari 2007 - 13:04
Geke

Geke

je maakt wel heel graag compacte biedermeierschikkingen he. Mooi en heel veel werk aan om dat compact te vullen en geen gaten te hebben

ja, ik hou eigenlijk wel van biedermeiers enzo meer. eigenlijk heb ik het vooral voor "zuivere" vormen, hoe leg ik uit... geen wirwar van alles dooreen, maar een duidelijke lijn erin. misschien komt dat ook wel wat door het tuinontwerpen.
ook kransen vind ik vb heel erg leuk om te maken.
klopt idd, massa's groen gaan erin in zo'n biedermeier... sta er altijd versteld van, maar kan het nu toch al goed inschatten (en heb meestal over, wat beter is dan te kort natuurlijk , dus gelukkig nog nooit met een half gevulde biedermeier ofzo komen te staan)
zondag 18 februari 2007 - 13:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon