menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Dille

Ga naar meest recente reactie

groengroentje

Groengroentje

Was iets aan het lezen over dille. Maar snap een begrip niet zo goed.
Ze zeggen dat dille een winterharde eenjarige is.

Als een plant eenjarig is dan sterft hij tegen de winter af en komt hij niet meer terug.
En een plant die winterhard is is een vaste plant denk ik dan.

Is dille eigenlijk wel te houden. Schijnt te woekeren. Woekert hij ook als je de uitgebloeide bloemen verwijderd voor ze in zaad komen??

En het volgende snap ik ook niet zo goed:
"Hij moet ook tijdig geoogst worden want er groeien geen nieuwe bladeren aan, dus best om regelmatig te zaaien op verschillende tijdstippen. "

groetjes
maandag 9 augustus 2010 - 15:20
Peppody

Peppody

hallo, ik heb ieder jaar dille gewoon in de tuin staan. Ik zaai het wel ieder jaar opnieuw want na de vorst is het echt wel weg en komt bij mij ook niet meer terug ook niet als ik zaad op de grond laat liggen. (kan ook een muizenoorzaak zijn). Het komt in bloei en dan krijg je daar allemaal zaad aan wat je kunt bewaren tot volgend jaar.
maandag 9 augustus 2010 - 17:01
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Een eenjarige die winterhard is kan vorst verdragen. Dat betekent dat de plant al vroeg gezaaid kan worden terwijl bij de vorstgevoelige eenjarigen je moet wachten tot later in het voorjaar vanwege het risico op vorst. Als je vaker zaait, heb je gedurende langere tijd kans om te oogsten.
maandag 9 augustus 2010 - 18:18
groengroentje

Groengroentje

peppody; kan je mij de naam geven van het soort dille dat je zaait, want veronderstel dat er wel verschillende soorten zijn.

groetjes
maandag 9 augustus 2010 - 21:49
groengroentje

Groengroentje

bedankt voor de tip.
Had inderdaad ook al op internet,j op deze site gekeken. Maar soms zeggen ze dingen op zulke sites, maar ervaren wij met deze planten toch het anders.

Zo waarschuwen ze bijvoorbeeld dat dille een enorme uitzaaier is. Al hebben sommige mensen daar dan weer geen last van.

Andere zeggen dat dille niet in pot te houden is, terwijl nog andere sites zeggen van wel.

Het is dus soms moeilijk de staartjes aan elkaar te knopen, daarmee informeer ik ook graag naar de ervaring wat mensen hebben met deze plant.

groetjes en nog bedankt

zondag 15 augustus 2010 - 11:15
Peppody

Peppody

Hoi Groentje,
ik weet helaas geen naam, het is zaad wat ik ooit eens op een vakantie naar Polen heb mee genomen. Je kunt wel zaad van mij krijgen, ik oogst binnenkort weer zaad om ze volgend jaar weer opnieuw te zaaien dan kan ik jou ook wel wat toesturen.

zondag 15 augustus 2010 - 11:19

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon