menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Pachysandra terminalis - Schaduwkruid

Otto van Nispen

Otto van Nispen

Als ik deze week 8 jonge pachysandera planten plant in potgrond, en ik wil de groei actieveren. Wanneer kan ik ze dan snoeien tot 5 cm en bemesten met koemest ? Is dat in het najaar? Omdat koemest volgens mij wat later in het seizoen gebruikt word.Deze vraag is gesteld vanop Pachysandra terminalis - Schaduwkruid.
zaterdag 15 maart 2014 - 19:13
Plantadvies

Plantadvies

Zorg de eerste jaren voor een voldoende dikke mulchlaag om onkruid te weren. Na een jaar of drie zal de bodem min of meer bedekt zijn en zorgt Pachysandra er zelf voor dat onkruid geen kans krijgt. Je kunt om de paar jaar de erg dichtgegroeide varianten fors uitdunnen zodat licht goed binnen gelaten kan worden. Je kunt de planten dan bijna tot op de grond afknippen. Indien de bladeren van de Pachysandra geel worden, kan dit twee oorzaken hebben. De standplaats is te zonnig en je dient voor schaduw te zorgen of de plant te verplaatsen. Of de grond bevat te veel kalk. Problemen doen zich weinig voor, maar er is een schimmel, Volutella pachysandricola genaamd, die de plant kan aantasten, Onder normale omstandigheden krijgt deze schimmel geen kans. Maar bij langdurig warm vochtig weer kan hij toeslaan. De takken krijgen kleine knobbeltjes en bladeren worden bruin gevlekt. Zo gauw je dit constateert, dien je alle geïnfecteerde delen te verwijderen en te vernietigen.
zondag 16 maart 2014 - 10:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon