menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Uitlopers van Aardbei plant waar vastzetten.

Ga naar meest recente reactie

Gromek

Gromek

Ik heb een aantal uitlopers aan mijn aardbei planten zitten, en ik wil deze nu gaan vastzetten in de grond, zodat dit ook een plant gaat vormen.
Maar waar precies moet ik ze vast zetten aan de grond.
Moet dit ergens op het midden van de stengel, of moet het knopje aan het eind van de uitloper aan de grond vast gezet worden.

Ik kan er op internet niet echt een goed antwoord op vinden.

Hopelijk weet iemand in dit forum mij meer te vertellen.

Alvast mijn dank hiervoor.
zondag 9 juli 2006 - 13:46
hugo

Hugo

als die uitkopers op de grond liggen( niet op plastiek of tuindoek of zo) wortelen die vanzelf wel, hoef je niet vast te zetten,, contact met de aarde is voldoende

groetjes
zondag 9 juli 2006 - 13:52
Gromek

Gromek

Ik wil ze in kleine potjes vast zetten, maar ik begrijp uit uw antwoord, dat het over de hele lengte van de uitlopers wortel kan schieten.
Of is dit niet correct.
zondag 9 juli 2006 - 13:59
Victor44

Victor44

Heb er momenteel verschillende opgekweekt en terug geplant. Heb ze wanneer ze een paar blaadjes hadden gewoon weerskanten afgeknipt op 1cm en ze in klein potjes gezet, goed nat gehouden en in beschaduwde kant van serre geplaatst. Na ongeveer een week hebben ze zich al verder ontwikkeld,en op een dag of 10 zal je zien dat je potjes vol worteltjes zitten en kan je ze als je wil planten.
zondag 9 juli 2006 - 16:27
Fons

Fons

Neem het eerste plantje aan een uitloper druk die in een potje gevult met goede tuinaarde,plooi een ijzer of koperdraadje 1mm dik 10cm lang in de vorm van een U, druk die in de grond over het rankje heen juist voor het jonge plantje, knip na dat plantje de rank weg met de volgende uitlopers.
Laat niet meer dan 4 uitlopers per moederplant .

Groetjes Fons.
zondag 9 juli 2006 - 21:17

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon