menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kersen zonder vruchtvlees

Ga naar meest recente reactie

rialle

Tekst aangepast

Rialle

hallo allemaal,

In mijn tuin heb ik een kersenboom van wel 10 meter hoog. Ieder voorjaar is het een pracht met al zijn bloesem, maar helaas krijg ik er alleen kersen aan die heel klein blijven en nauwelijks vruchtvlees hebben. De vogels zijn er evengoed gek op maar ik zou natuurlijk graag dikke kersen aan mijn boom hebben!
Heeft iemand een idee hoe het komt dat mijn kersen zo klein blijven?

met vriendelijke groet
Rialle

p.s. het is denk ik een vroege soort want heel langzaam worden er al een paar rood.
woensdag 30 mei 2007 - 19:33
Victor44

Victor44

Rialle,waarschijnlijk is het een boom die opgekweekt uit een pit of een wortelscheut en die niet is geent.Dus kunnen er geen dikke kersen op deze boom komen.Best is deze om te hakken en een paar geente bomen met dikke kersen te planten.Maar niet in het plantgat waar de oude boom heeft gestaan.
Grtj.Victor.
donderdag 31 mei 2007 - 02:11
rialle

Rialle

Wij hadden toen ik een klein meisje was ook een kersenboom met ik meen hetzelfde probleem. Mijn opa heeft toen een paar keer met een bijl in de stam geslagen zodat de hars eruit liep, en sindsdien hadden wij dikke kersen aan de boom.
Zou dat voor mijn boom ook een mogelijkheid zijn? ( want ik heb hier eigenlijk nog nooit van gehoord of het ergens gelezen.)

groetjes Rialle
dinsdag 5 juni 2007 - 18:48
Victor44

Victor44

Ik denk niet dat het zal helpen om met een bijl in de stam te hakken om zo dikkere kersen te verkrijgen.Er wordt wel in de stam gekerft om een kersenboom die geen takken krijgt,te doen vertakken.Maar je kunt het altijd eens proberen,met die kleine kersen kunt je toch niets doen.Moest het toch lukken laat mij het a.u.b. weten. dank u.
Grtj.Victor.
dinsdag 5 juni 2007 - 23:57
an

An

Rialle,waarschijnlijk is het een boom die opgekweekt uit een pit of een wortelscheut en die niet is geent.Dus kunnen er geen dikke kersen op deze boom komen.Best is deze om te hakken en een paar geente bomen met dikke kersen te planten.Maar niet in het plantgat waar de oude boom heeft gestaan.
Grtj.Victor.


ik heb ook een kerseboom die ontstaan is uit een pit ,die geeft vrijwel normale kersen,
dit jaar zit mijn boom voor het eerst vol. geen kleine kersen maar ook niet super groot zo als uit de winkel.

waneer moet je ze eigelijk plukken , ze worden nu allemaal rood. voordat de vogels ze weer opeten
vorig jaar ook geen een gezien waren al opgegeten.
gr an
vrijdag 15 juni 2007 - 16:26
Victor44

Victor44

An,proef maar van jou kersen en als je ze lekker vind moet je ze maar opeten en niet wachten tot de vogels ze hebben geproefd,want dan kom je te laat.

grtj.victor
vrijdag 15 juni 2007 - 22:27
rialle

Rialle

Ja dan moet je ze zeker eens proeven zou ik zeggen!!
Fijn dat jij wel dikkere kersen hebt, maar ik vraag me af hoe het dan komt dat de ene boom die uit een pit groeit dikkere kersen heeft dan de andere.
Nou ja, het zal wel zijn als bij de mensen, daar heb je ook dikke en dunne.........

Groet Rialle.
vrijdag 15 juni 2007 - 22:47
an

An

maar moet ik dan niet wachten tot ze blauw zijn
dan moeten ze lekkerder zijn deze zijn niet super soet een beetje wrang helaas
veel succes rialle
gr an
zaterdag 16 juni 2007 - 03:07
Victor44

Victor44

Aan de kleur zal je niet altijd kunnen zien of je kersen rijp zijn,er zijn zeer vele soorten,en ze worden niet allemaal donker rood.Er bestaan zelfs witte met en zonder rose blos,maar proeven kan je ze wel natuurlijk.Als ze lekker zoet zijn zijn ze rijp,ze mogen niet wrang zijn zoals jij ze beschrijft,maar hou ze gewoon wat in het oog,een paar dagen kan soms al heel veel schelen in de smaak.
Grtjs
zaterdag 16 juni 2007 - 03:43
an

An

hugo ik heb er net een open gemaakt ziet er heel sappig uit en met pit er in (sap loopt eruit)
gr an
zaterdag 16 juni 2007 - 04:30
an

An

maar ze smaken er wrang tot zuur, ligt dat aan het soort of zijn ze niet ver genoeg die ik proefde was een beetje paars achtig
gr an
maandag 18 juni 2007 - 16:00
Victor44

Victor44

An van een kersenboom uit pit zal je nooit dikke lekkere kersen hebben,tenzij deze is veredeld met een goede kers.
Groetjes,Victor.
dinsdag 19 juni 2007 - 02:49

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon