menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Framboos

nlsn

Nlsn

Ik heb een framboos plant gekocht. Bij het kopen was deze dus afgeknipt zoals op de foto. Hij staat er nu al anderhalve week en er komt geen schot in de zaak. Doe ik iets verkeerd? Het is een Rubus Malling Promise.
dinsdag 13 mei 2025 - 15:08
Peterplant

Peterplant

We wachten even op de foto.
Belangrijk is dat de plant vanuit de grond nieuwe scheuten geeft die dan volgend jaar vruchten geeft.
dinsdag 13 mei 2025 - 19:47
Tuinprins

Tuinprins

Frambozen zijn een soort onkruid, vormen worteluitlopers die meer dan een meter van de moederplant op kunnen komen. Bijna niet kapot te krijgen. Teruggesnoeide planten hebben even de tijd om op gang te komen.

Gegroet, de tuinprins
woensdag 14 mei 2025 - 07:52
Patrikc

Patrikc

Het is eigenlijk te laat om nog frambozen te planten, beter doe je dat tijdens de winter.

Frambozen groeien snel, de planten die in tuincentra staan (en niet verkocht waren tijdens de winter) worden getopt anders wordt het daar een zootje in de verkoopsstand, gevolg is dat je dit jaar weinig of geen frambozen zult hebben. Komt goed tegen volgend jaar...

Boodschap aan iedereen: planten idealiter tussen november en maart, voor bijna alles trouwens, veel vragen die hier passeren komen voort uit het niet respecteren van het plantseizoen.
vrijdag 16 mei 2025 - 09:50
\n\n

Voeg een reactie toe

unkown error
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 1 + 3? (beveiligingscontrole) *