menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Citroenboom

an81

An81

Ik heb een citroen boompje sinds de lente van vorig jaar. Er hingen toen al enkele citroenen aan die mooi dikker geworden zijn en dan geel geworden.
Nu hangen er ondertussen ook nieuwe citroenen aan maar deze beginnen al geel te worden terwijl ze amper gegroeid zijn. Heeft iemand een idee hoe dit komt?
Bedankt

Fruit

woensdag 22 januari 2025 - 17:30
Patrikc

Patrikc

Te kleine pot, te weinig bemesting, te weinig of te veel water, te weinig licht, of nog iets anders of een combinatie van dat alles…
woensdag 22 januari 2025 - 18:11
Pascal G.

Pascal G.

Wat Patrikc zegt. Eigenlijk horen dergelijke lage citrusboompjes nog geen vruchten te krijgen. Hoe ze dat voor elkaar krijgen om ze zo te verkopen weet ik niet? Citrussen hebben een ondiepe maar brede worteluitgroei, ze vragen een vorstvrije niet te vochtige omgeving en enorm veel licht. In die mate dat je in de winter eigenlijk wat extra UV licht zou moeten bijgeven met bijv. met groeilampen. Ook al staat het boompje aan een zonnig raam of in een veranda, dit is dan nog te weinig licht.
Ik ben al heel lang bezig met tuinieren en 'k moet nog altijd de eerste foto zien van iemand die zijn citrusboompje al vele jaren heeft en nog steeds vruchten draagt.
Een goed alternatief is de winterharde wilde citrus of Poncirus Trifoliata. Deze kan gewoon in volle grond en geeft na verloop van tijd vruchten.

Fruit

zaterdag 25 januari 2025 - 16:04
\n\n

Voeg een reactie toe

unkown error
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 3 + 2? (beveiligingscontrole) *