menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bessenhaagconstructie

TomPee

TomPee

Hallo iedereen, als absolute tuinbeginner wil ik graag een bessenhaag aanplanten. Hiervoor dien ik eerst de constructie te "bouwen" die steun geeft aan de (oa. frambozen) struiken.

Ik heb 3 ronde houten palen in de grond gezet en draad gespannen op 40 - 80 en 115cm. De draad heb ik met krammen in de paal geklopt. Het probleem dat ik met deze simpele constructie heb is dat mijn buitenste palen naar binnen vallen en dat de draad - hoewel vast tegen die houten palen zit) los begint te hangen.

Ik zoek of een totaal nieuwe constructie die lang zal meegaan en waar ik niet om de week draad moeten aanspannen of ik zoek oplossingen voor mijn probleem van naar binnenvallende buitenste palen en loszittende/loskomende draden (doordat mijn palen dus "leven").

Wie oh wie heeft dé oplossing voor een simpele constructies die jaren meegaat? (post gerust linkjes naar de materialen die ik nodig heb)

Ook ben ik benieuwd of je bessenstruiken kunt mengen in een haag of dat je ze beter per soort houdt?

Bedankt alvast!
zaterdag 25 maart 2023 - 09:29
Tuinprins

Tuinprins

Palen minstens 75 cm de grond in (je moet dus lange palen hebben). Buitenste 2 palen iets achter over zetten, middelste paal rechtzetten. Om de draad strak te houden gebruik je draadspanners, deze zijn in iedere bouwmarkt verkrijgbaar.

Gegroet, de tuinprins
zaterdag 25 maart 2023 - 11:17
leerling

Leerling

Welke bessen wil je zetten?
zaterdag 25 maart 2023 - 14:56

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon