menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Nu nog planten ?

Tuinheuveltje

Tuinheuveltje

Blijkbaar was ik foutief geïnformeerd over klein fruit zoals braambessen en andere bessen te planten.
Nu lees ik dat deze best geplant worden in de herfst. Kan ik in het voorjaar zoals nu ook nog planten en mag ik dit jaar hier dan nog vruchten van verwachten.
Het zou te gek zijn om nu nog iets in de grond te steken wat eigenlijk niet levensvatbaar is.
woensdag 23 februari 2022 - 20:37
deHaan

DeHaan

Gewoon planten, gaat wel goed komen.
Als je in het najaar plant dan kan de plant al wat nieuwe wortels aanmaken zodat hij in het voorjaar vlotter aan de gang gaat.
Heb je vorstgevoelige planten dan kan je beter in het vroege voorjaar planten.
woensdag 23 februari 2022 - 21:15
Watgroeiterinmijnenhof

Watgroeiterinmijnenhof

Inderdaad, ik zou nu nog planten.

Het grote verschil zit hem ook in een struik in een pot of blote wortel.
Blote wortels worden best in de herfst geplant, zodat ze rustig de tijd krijgen zich in de grond te vestigen/verankeren. Op die manier is de struik klaar voor de groeispurt in de lente.

Een struik in een pot gaat sneller ter plekke stabiliseren, omdat de wortels als in de aarde zitten.
Die kan je eigenlijk het ganse jaar door planten (tenzij bij vorst zou ik zeggen, of als het echt wel te nat is)
donderdag 24 februari 2022 - 17:05
Tuinheuveltje

Tuinheuveltje

Eigenlijk klinkt het logisch, een blote worden heeft meer tijd nodig om zich goed te hechten t.o.v. wanneer deze al in een pot staat. Dan zullen we ere al aan beginnen zeker. Dankuwel
vrijdag 25 februari 2022 - 11:18

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon