menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hoe verzorg ik mijn tomatenplanten goed?

Ga naar meest recente reactie

Thibaultgraindorge

Thibaultgraindorge

Hallo, ik wil graag tomaten in mijn tuin zetten, maar ik weet niet hoe ik ze moet verzorgen met het huidige weer, dat nogal koud en regenachtig is.

Kunt u me helpen?
maandag 20 december 2021 - 10:43
Cédric.L

Tekst aangepast

Cédric.L

Hallo Thibault,

De beste manier om tomaten te planten is tegenwoordig onder een kas om je planten te beschermen tegen vocht

Het is ook heel belangrijk om de immuniteit van de plant op natuurlijke wijze te versterken met enkele:

Als u het moeilijk vindt om zelf gierst te maken, kunt u nog altijd vertrouwen op de aanplant van paardenstaartgierst, brandnetelgierst, enz.

Dit zou voldoende moeten zijn om uw tomatenplant goede vruchten te laten dragen!
maandag 20 december 2021 - 11:04
Patrikc

Patrikc

Misschien eerst eens wat basisinfo zoeken, over het seizoen waarin we tomaten in de tuin zetten of zo…
maandag 20 december 2021 - 12:09
Tuinprins

Tuinprins

Inderdaad, wie gaat er in de winter tomatenplanten in de tuin zetten? Dat loopt gegarandeerd uit op een totale mislukking.

Tomatenplanten zet je na de Ijsheiligen (midden mei) in de volle grond. Of je met de buitenkweek van tomaten in de Lage Landen succes hebt is overigens ook zeer twijfelachtig. De schimmelziekte Phytophthora infestans ('aardappelziekte') is tegenwoordig zo virulent aanwezig dat de kans zeer groot is dat je tomatenplanten hier last van krijgen. Eigenlijk gaat dat alleen in een kas met een goede luchtdoorstroming en bij het water geven zorgen dat het blad niet nat wordt.

Gegroet, de tuinprins
dinsdag 21 december 2021 - 07:12
Joukje Smeding

Tekst aangepast

Joukje Smeding

Mijn ervaring is dat kers-tomaatjes het goed doen onder een afdak waar de zon wel doorkomt. En nooit water gieten op het blad.
vrijdag 24 december 2021 - 13:21

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon