menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Druivelaar

Ga naar meest recente reactie

karenlambr13

Karenlambr13

Zou het mogelijk zijn een druivelaar te leiden langs het frame van een zonnetent? Of is de plant te sterk en zal alles na een tijdje scheef trekken?

Fruit

dinsdag 6 juli 2021 - 10:20
engelinde

Engelinde

Zou het zeer zeker niet doen,een druif langs de zonnetent te leiden,daar is die tent te zwak voor, en die laat je ook niet in de winter staan toch?
Beste is de druif tegen de meest zonnige kant (zuidelijk) van de muur van het huis te geleiden.
In midden van de muur een hoge stevige lat vast schroeven en daarover heen aan weerszijden draden te spannen,Zo kun je op die lat een druiven scheut naar boven vastzetten en aan weerszijden,de scheuten horizontaal geleiden.Als je ernaar Googeld ,vind je zeker nog meer tips ervoor,succes ermee!
vrijdag 16 juli 2021 - 12:55
Neman

Neman

Beste, als je eetdruiven wil kweken is dat enkel goed in een serre. Buiten ga je nooit kwaliteit kunnen kweken. Tenzij je druiven wil planten om er wijn van te maken...Dit zijn bijvoorbeeld mijn druiven maar dan gekweekt in serre

Fruit

maandag 6 december 2021 - 16:10
engelinde

Engelinde

Dit is mijn druif ,gewoon buiten geteeld tegen de muur op het zuiden.

Fruit

zondag 20 februari 2022 - 17:11
engelinde

Engelinde

En deze witte druif, heerlijk zoet,ook gewoon buiten tegen de muur op het zuiden!

Fruit

zondag 20 februari 2022 - 17:13
Neman

Neman

Mooie trossen! Maar welk ras zijn deze twee soorten? Alleszins toch geen Royal, Ribier, of Muscaat in het geval van witte druiven.....
maandag 21 februari 2022 - 09:10
engelinde

Engelinde

Neman...Welk soort ras mijn twee druiven zijn weet ik niet meer,
ze staan er al meer dan 40 jaar.
Als ze maar druiven geven,vind ik het best!
Ligt ook aan de zomer of ze het goed doen.
dinsdag 22 februari 2022 - 08:57
Neman

Neman

"als ze maar druiven geven".......dat is het voornaamste
woensdag 23 februari 2022 - 09:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon