menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Meloen kweken

RW5

RW5

Ik ga nu ook meloen kweken en heb zaden van Crimson Sweet en Sugar Baby.

Maar ik had nog wat vragen:

Er zitten best veel zaden in zo'n zakje 35 st. Kan ik deze zaden ook nog volgend jaar gebruiken?

Ik heb gelezen dat meloenplanten er niet van houden om gepot op verplant te worden, of maakt dit niet zoveel uit?

Ik wil dat het niet teveel kost. Ik was van plan om wat compost en potgrond te gebruiken. Maar ik moet ze door de maanden heen ook nog voeding geven. Welke voeding kan ik het best gebruiken?

Als ik de zaden op verschillende tijden zaai krijg ik dan ook op verschillende momenten meloenen of beginnen ze allemaal rond dezelfde periode vruchten te produceren?
donderdag 29 april 2021 - 15:25
ingridwout14

Ingridwout14

Hallo, op zo’n pakje zaden staat meestal een datum. Tot zover garandeert de leverancier de kiemkracht.
Je kan met tussenperiodes zaaien maar teveel tijd zou ik er niet tussenlaten. De plant heeft wel redelijk wat tijd nodig om volgroeide vruchten af te leveren. Houd er rekening mee dat meloenen best gedijen op een warme plek. Serre is ideaal, of op je meest windstille en zonnige plekje in de tuin (wat in een kwakkelzomer uiteraard ook niet altijd een garantie op resultaat levert). Een meloen kan je om die reden toch best iets vroeger (voor)zaaien. Ik heb mijn exemplaren begin maart gezaaid.
zondag 16 mei 2021 - 11:18
RW5

RW5

Dank je voor de reactie. En wat voor voeding gebruik je? Heb je er vaker succes mee gehad?
zondag 16 mei 2021 - 17:28

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon