menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Druivenhut

Ga naar meest recente reactie

Elbiest

Elbiest

Hallo

De enige plek in onze tuin waar plaats is voor een speelhut is ook veruit de enige ideale plek om een druivelaar te planten. Ik dacht daarom: 'waarom niet beiden combineren?' Ik had iets in gedachten als de hut op de foto in bijlage (misschien met iets stevigere stokken) en dus met een druivelaar als bedekking.

Het ding is: Ik vind superveel voorbeelden van zulke hutten met pompoenplanten, bonenstruiken, etc maar tot nu toe geen enkele met druiven. Ik kan me moeilijk inbeelden dat er nog niemand anders dit idee heeft gehad of dat dit nog nooit eerder geprobeerd werd . Wil het feit dat ik hier niks over vind, zeggen dat dit niet doenbaar is/geen goed idee is? (En waarom dan niet?) Of is het het experiment waard?

Heeft er iemand antwoorden?

Groetjes
Liesbet

Fruit

vrijdag 26 februari 2021 - 22:25
Elbiest

Elbiest

Oei, ik had dit topic eigenlijk bij 'fruit' moeten plaatsen zie ik nu! Sorry!
vrijdag 26 februari 2021 - 22:30
Henk-Willem

Henk-Willem

Topic verplaatst naar Fruit!
vrijdag 26 februari 2021 - 23:03
LT

LT

Maak er een iets ruimere hut van...Dan hangen de druiven niet op hun hoofdjes
vrijdag 26 februari 2021 - 23:24
Elbiest

Tekst aangepast

Elbiest

@Henk-Willem: Dankjewel!
@LT: ja, ik was inderdaad van plan om het iets groter te maken dan de hut op de foto.
Maar verder denk jij dus wel dat het mogelijk is om op deze mannier een druivelaar te houden?
zaterdag 27 februari 2021 - 08:23
LT

LT

Ja zeker. een druivelaar is bijna niet stuk te krijgen. Google wel eens naar de juiste snoei enz.
zaterdag 27 februari 2021 - 09:07
Droge_zandgrond

Droge_zandgrond

Top idee, post zeker foto's. Ik zou ook een hut of tunnel, of beide, willen maken met haagbeuk maar wat een leuk idee!
vrijdag 23 april 2021 - 18:58
Elbiest

Elbiest

Bedankt voor de leuke reactie! Ik zal zeker foto's posten van het resultaat! Door andere werken in de tuin, wordt dit projectje mogelijk met een jaar uitgesteld, maar ik ben nog steeds vast van plan om er iets leuks van te maken
dinsdag 27 april 2021 - 14:24

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon