menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Verschil in citroenbomen?

JackDaniels

JackDaniels

Ik heb een jaar geleden een citroenboom in pot gekocht. Momenteel 17 stuks hangen er aan. Nu is het zo dat mijn citroenen een dikke schil hebben en het vruchtvlees is niet echt sappig te noemen. Je kan ze totaal niet vergelijken met die zure, sappige vruchten met vrij dunne schil die je in de winkel koopt. Iemand die ik ken heeft ook dergelijke citroenen, nl. dikke schil en droog vruchtvlees. Ik heb dit ook voorgelegd aan een verdeler van citroenbomen en die heeft ook alleen maar dezelfde variëteit, dikke schil en geen sappig vruchtvlees. Mijn vraag: bestaan er uberhaupt citroenbomen (in pot) die wél vruchten opleveren met dunne(re) schil en sappig vruchtvlees?
vrijdag 11 december 2020 - 18:14
Driez

Driez

Ik heb een Meyer citroen, echt een aanrader.
https://en.wikipedia.org/wiki/Meyer_lemon
Geeft mooie sappige grote vruchten, en kan lang buiten blijven staan. De eerste lichte nachtvorst kan geen kwaad, tenzij de plant in bloei staat.
dinsdag 15 december 2020 - 22:37
JackDaniels

JackDaniels

De Meyer citroen kende ik wel maar het is een kruising met een andere citrusvrucht. Dus minder zuur dan reguliere citroen. Ik heb wel winkels in Spanje gevonden waar ze boompjes in pot verkopen die wel zure, sappige vruchten met dunne schil opleveren. Alleen is hun export beperkt tot Spanje en Portugal.
woensdag 16 december 2020 - 10:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon