menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Geen citroenen

Ga naar meest recente reactie

fene

Fene

ik heb al een jaar of drie een citroenboom die ik heb gekregen van een vriendin die ondertussen al flink is gegroeid,probleem is het eerste jaar kwam er maar 1 citroen aan ,nu is er al twee jaar na elkaar dat er zelfs geen citroen aan hangt al zijn de bladeren groen en die blinken,wat zou de reden kunnen zijn,alvast bedankt grtjes fene

Fruit

maandag 31 augustus 2020 - 19:08
leerling

Leerling

Leuk dat je vriendin ondertussen al flink is gegroeid. Jonge mensen met groene vingers zijn heel waardevol.

Zou het kunnen dat er bij jouw vriendin meer bestuivers waren dan bij jou?
In dat geval zou je met een zacht penseeltje zelf voor bestuiving kunnen zorgen.

dinsdag 1 september 2020 - 00:23
fene

Fene

Dag leerling,ik zou dat zelf willen doen maar weet niet goed hoe ik met een penseeltje dit moet doen,grtjes fene
woensdag 16 september 2020 - 20:06
JackDaniels

JackDaniels

Hier gaat het hard. In Januari citroenboompje in pot gekocht met stuk of 2 citroenen aan. Ongeveer een jaar verder hangen er momenteel 17 stuks aan de takken. Mijn boom staat 24/7 buiten zolang het niet vriest. De pot zelf is 47 cm diameter en ongeveer even hoog. Op de bodem ligt een tiental cm hydrokiezels, daarop potgrond voor mediterrane planten. Niet overdadig water geven en om de paar maanden vloeibare meststof in het water. Potgrond is van DCM. Zou goed moeten komen. Hangen nu tiental bloesems op. Alleen... en dat blijkt onvermijdelijk te zijn: al die boompjes voor thuis leveren citroenen op met hele dikke schil en verre van sappig, totaal niet te vergelijken met citroenen die je in de winkel koopt.
vrijdag 11 december 2020 - 17:54
fene

Fene

Ik heb zelfs nog nooit een bloem gezien op mijn citroenboom,grtjes fene
donderdag 18 februari 2021 - 12:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon