menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gojibes groeit niet lekker

Gwobbel

Gwobbel

Afgelopen najaar heb ik een gojibes / boksdoorn gekocht en meteen in de grond gezet. Hij heeft het een tijdje goed gedaan en de winter goed overleeft, maar sinds de zomer is begonnen laat hij zijn verse blaadjes weer vallen en ziet er niet al te gezond uit. (Zie foto)

Hij staat in de volle zon voor het grootste gedeelte van de dag, wat goed schijnt te zijn, voor zover ik kan vinden op internet. Ook geef ik hem genoeg water, maar het schijnt allemaal niet te helpen.

Kan iemand misschien zien aan de foto wat ik verkeerd doe?

Fruit

woensdag 3 juni 2020 - 19:47
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Het is mij ook niet gelukt. Lange slierten en nooit vruchten. Was wel jaren terug. Waarom de blaadjes eraf gaan geen idee.
woensdag 3 juni 2020 - 20:15
brompot

Brompot

Ja, Goji-bessen kweken gaat hier in ons klimaat niet best. Mijn Gojistruik is nu 14jr. oud en de stam is 6cm in doorsnede. Elk jaar maakt hij enorm veel lange scheuten die ik voor een flink deel wegsnoei. De blaadjes raken in de zomer langzamerhand beschimmeld. De plant bloeit wel goed (maar laat) en er komen elk jaar zo'n 15-tal kleine, niet volledig rijpe, besjes aan.
Nee, maak je niet moe met een Goji, het is verloren moeite. Ik denk dat ons weer niet geschikt is, de zomer te kort denk ik. Alhoewel Boksdoorn (= inlandse Goji) hier wel van nature voorkomt. Raar maar waar!
Groet, Brompot

Fruit

vrijdag 13 november 2020 - 17:56

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon