menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Druivenboom gezond?

Ga naar meest recente reactie

TmDruif

TmDruif

Hallo tuinvrienden, ik ben nieuw op dit forum, heb ook nog maar net groene vingers gekregen.

Sinds kort heb ik 2 druivenboompjes in mijn tuin.

Ik geef ze alle dagen water en heb al enkele mooie trosjes, maar, op enkele bladeren zie ik scheurtjes die me zorgen baren + donkere plekjes op de druiven.

Kunnen jullie er eens naar kijken en me zeggen of dit normaal is en of wat het is en wat ik kan doen?

Ik heb een foto bijgevoegd, denk ik.

Alvast Bedankt!

Groetjes

Tim

Fruit

zaterdag 10 juni 2017 - 21:57
baloe

Baloe

Ik zie niets waar ik me zorgen over zou maken
zaterdag 10 juni 2017 - 23:08
TmDruif

TmDruif

Ok, Bedankt!

Fruit

zondag 11 juni 2017 - 10:06
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Straks over een maand wel blad snoeien. Na een tros hooguit 5 bladeren. Dan komt de zon er beter bij. Water geven niet meer doen als hij één keer aanslaat. En hij wil graag wat kalk. Eier schalen kan ook maar duurt veel langer.
zondag 11 juni 2017 - 12:04
Boerke

Boerke

En ook de "dieven" uitdoen. Zoals bij tomaten; de okselscheuten tussen blad en rank. Deze gaan met veel vocht lopen. En zoals Joukje al aangaf , De rank snoeien achter het vijfde blad vanaf de tros tellen. Ik doe dat direct bij het zichtbaar worden van dit blad. Weeral omdat al het vocht moet dienen om de druif te laten dikken en niet voor lange ranken te maken waar je niets aan hebt. Ook ranken waar geen druiventros aan zit mag je verwijderen.
zaterdag 24 juni 2017 - 23:07
TmDruivelaar

TmDruivelaar

Bedankt heren!

Ik vond mijn vorige login niet terug, dus heb ik een nieuw account aangemaakt.


Dit zou een Vitis vinfifera Napoleon, blauwe druif voor consumptie zijn, kan dat wel, want mijn druiven zijn nog groen, of verkleuren die nog?

Sorry voor de domme vraag!

Groeten

Tim
zondag 9 juli 2017 - 10:53
TmDruivelaar

TmDruivelaar

Ok, ik heb zelf net gelezen dat na 60 dagen bloei de druiven beginnen te verkleuren, dit moet dus waarschijnlijk nog gebeuren dan ik hoop het, ik vind die blauwe trossen zo wonderbaarlijk mooi
zondag 9 juli 2017 - 10:59
BarrievW

BarrievW

Op de stam van mijn druif groeien sinds kort paddenstoelen. Weet iemand of dit kwaad kan? Ik kan er namelijk niks over vinden.
Alvast bedankt.

Fruit

donderdag 24 december 2020 - 10:24

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon