menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kiwi

Ga naar meest recente reactie

marie

Marie

hallo mensen,
Mijn kiwi die ik verschillende jaren heb is verleden jaar beginnen te bloemen maar na een tijdje zijn de bloemen allemaal afgevallen,dit jaar hetzefde.Ik heb hem toen gekocht als tweeslachtig.Weet iemand raad?
Groetjes M-J
vrijdag 30 juni 2006 - 19:31
Nigella

Nigella

Hallo Marie
heb je geen zin om een eigen foto op je avator te zetten, dan zouden we je snel herkennen ipv dat algemene tekeningske

als je een foto op je PC staan hebt doe je het volgende
ga naar bovenaan 1e bloempje daar zie je "MIJN PROFIEL", aanklikken. Dan ga je helemaal onderaan
naar ..... vanuit eigen PC en klik je op "bladeren"
eens dat aangeklikt is, zoek je de foto in je bestanden, klik die aan, en dan op "openen" klikken en dan helemaal onderaan. klaar is kees. Zeer gemakkelijk sinds dit nieuwe forum

We zouden blij zijn jou ook in een eigen kleur-kleedje te mogen herkennen.
vrijdag 30 juni 2006 - 23:16
Fons

Fons

Waarschijnlijk heeft hij enkel vrouwelijke of mannelijke bloemen gegeven zodat bevruchting niet mogelijk is, die klacht komt meer voor bij bepaalde rassen zelfbestuivers.

Groetjes Fons.
zaterdag 1 juli 2006 - 18:20
marie

Marie

Zou dat ieder jaar terug voor komen Fons?
zaterdag 1 juli 2006 - 20:52
Fons

Fons

Is mogelijk, ik heb kennissen die telkenjare bloei hebben maar geen vruchten,ik heb er eentje naam jenny draagt wel vruchten maar ze zijn maar klein ong de dikte van een pruimpje.

Groetjes Fons.
zaterdag 1 juli 2006 - 22:18
marie

Marie

Bedankt Fons
maandag 3 juli 2006 - 21:10
hugo

Hugo

Fons, die 'jenny' is een zelfbestuivende,, als je daar een mannelijk exemplaar bij zet ga je mooie kiwis krijgen

groetjes
dinsdag 4 juli 2006 - 08:25
cetinel

Cetinel

nog effe over de kiwi,weet iemand of een gestekte kiwi ook vruchten krijgt.en zo ja na hoeveel jaar???
dinsdag 4 juli 2006 - 23:13
Fons

Fons

Een zelfbestuivende zal na 4 à 5 jaar bloemen kunnen krijgen en ev. vruchten.
Stekken van man. of vrouw. kiwi kunnen eveneens na 4 jaar gaan bloeien maar hier hebt ge minstens een van elke soort nodig om bevruchting en ev. kiwi´s te krijgen.

Groetjes Fons.
dinsdag 4 juli 2006 - 23:27
cetinel

Cetinel

bedankt! de mijne is een zelfbestuivende en sedert twee jaar heb ik heel veel vruchtjes van,blijven wel klein(wel heel lekker)maar ik heb hier al vernomen dat dat kan komen doordat het een zelfbestuivende is. met het oog op verhuizen wou ik toch mijn kiwi( of een deel ervan toch)meenemen
vandaar dat ik wat stekken heb genomen....
mischien is het interessant om daar een mannelijke kiwi bij te planten om grotere vruchten te krijgen??? of werkt dat niet?
en waar haal je die dan,die mannelijke kiwiplant hebben ze die bij de gewone handel???
dinsdag 4 juli 2006 - 23:37
Ann1790

Ann1790

Een mannelijke plant bij een zelfbestuivende zetten geeft meer en grotere vruchten bij de zelfbestuivende
In goede tuincentra heb je keuze genoeg. Voor die mannelijke planten gewoon op de namen letten hé; op het internet vind je daar wel genoeg info over.
En neem een lijstje mee met de namen, want eens je daar staat mag je niet afgaan op hoe de naam klinkt. Zo lijkt "bruno" wel mannelijk, maar het is een vrouwelijke plant !
woensdag 5 juli 2006 - 12:32
cetinel

Cetinel

ooo goede tip dan,
en is gelijk welke mannelijke plant ok,of zijn er die toch iets beter zijn zeg maar( weet ik veel ik zeg maar wat )
woensdag 5 juli 2006 - 16:47
marie

Marie

Allemaal bedankt voor de goede tips
Groetjes
woensdag 5 juli 2006 - 19:49
Ann1790

Ann1790

ooo goede tip dan,
en is gelijk welke mannelijke plant ok,of zijn er die toch iets beter zijn zeg maar( weet ik veel ik zeg maar wat )


dat weet ik eerlijk gezegd niet
donderdag 6 juli 2006 - 11:08
lemeroos

Lemeroos

hallo mensen,
Mijn kiwi die ik verschillende jaren heb is verleden jaar beginnen te bloemen maar na een tijdje zijn de bloemen allemaal afgevallen,dit jaar hetzefde.Ik heb hem toen gekocht als tweeslachtig.Weet iemand raad?
Groetjes M-J


Tja, ik heb er ook zo een ,telken jaar enorm veel bloemen en daarna allemaal kiwis(kleine ) maar wel lekker !
maandag 10 juli 2006 - 17:26
Fons

Fons

Wanneer men een mannelijke kiwi wil aanschaffen om bij een zelfbestuivende te zetten moet men rekening houden met het tijdstip van de bloei van de zelfbestuivende kiwi.

Groetjes Fons.
maandag 10 juli 2006 - 22:09
amied

Tekst aangepast

Amied

Hallo
Ik heb een kiwiboom in mei 2005 geplant( deleciosa jenny)deze jaar heb ik veel vruchten van
geplukt bija 2 kilo ik heb gewacht tot de eerst fries nacht hat was vannacht 2 november
de vruchten zijn best zoet maar zoals heb ik gelezen op internet moet ik de vruchten binnen
bewaren nog 2 of 3 weken dan worden volrijp ik vind alleen de vruchten best klein iets groot als
kwartelei of meer is dat gewoon normaal bij deze soortkiwi of komt dat door weinig zon in mand
AUGUSTUS weet iamand iets van
groet
donderdag 2 november 2006 - 14:39
Fons

Fons

dat is de normale dikte van kiwi jenny.

groetjes Fons.
donderdag 2 november 2006 - 23:13
amied

Amied

Ja oke
bedankt fons
vrijdag 3 november 2006 - 19:03
cetinel

Cetinel

dan zal mijn kiwi ook "jenny" zijn want ook mijn kiwis hebben die grootte...overigens beginnen ze nu te rijpen en ik heb er ondertussen toch al wat binnengespeeld!lekker zijn ze wel
en de hele plant zit vol met trossen kiwis!
veel vallen er ook af als je even mee schud,zijn dat slechte?? ik laat ze maar liggen voor de vogels,maar mischien zijn hetr ijpe die afvallen?? ik heb er eigenlijk nog geen een van gepakt en gekeken,ik ging er gewoon van uit dat dat slechte zijn.

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 7 november 2006 - 11:16
Adrienne

Adrienne

Oh wauw,

Jamie, jamie.
Ik had er eentje maar
Nu niet meer, en Jan is er zo gek op.
dinsdag 7 november 2006 - 18:54
Adrienne

Adrienne

Cetinel,
Nog een vraagje, staat die gewoon in je tuin ?
dinsdag 7 november 2006 - 18:56
cetinel

Cetinel

ja die staat gewoon tegen de haag( laurierkers) van de buren en groeit erdoor...
dinsdag 7 november 2006 - 22:46
kimmeke

Kimmeke

alé cetinel, dan ben je kiwi's aan het kweken voor de buren ook.
groetjes
dinsdag 14 november 2006 - 23:13
cetinel

Cetinel

ach ja,ik gun het ze van harte hoor!!!
heb er genoeg hé!
woensdag 15 november 2006 - 21:44

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon