menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Iemand die mij kan helpen? Ik ben opzoek naar...

Ga naar meest recente reactie

nieuwplantjenieuwleven

Nieuwplantjenieuwleven

Beste mensen,

Enige tijd geleden ben ik op dit forum de meloenpeer-struik en tomatenboom tegen gekomen of anders genaamd als Solanum Pepino en Cyphomandra betacea. Ik probeer hier aan te geraken maar dit is niet zo een gemak, kan mij iemand helpen met zaden of stekken van deze plant??? Hartelijk dank om dit te lezen en als u mij evt zou kunnen helpen.
maandag 14 september 2015 - 16:29
krissie

Krissie

planten van de meloenpeer zijn in het voorjaar te koop in de lidl samen met andere kuipplanten . De tomatenboom ken ik niet .
maandag 14 september 2015 - 17:19
Patrikc

Patrikc

Vreeken.nl

Plant-world-seeds.com

maandag 14 september 2015 - 21:41
Thefizyx69

Thefizyx69

In de Carrefour hebben ze als het moment er is meloenpeervruchten liggen.
De zaden die erin zitten kun je zo uitplanten. Kiemen heel goed. Heel goede groeiers en heel gemakkelijk te vermeerden. Takken wat onderaan beginnen te wortelen kan je afknippen en in de grond steken. Groeit zo weer aan. Wel binnen overwinteren als je de plant langer dan 1 jaar wilt houden. zijn niet winterhard.

Mvg,

Christian
dinsdag 15 september 2015 - 08:56
nieuwplantjenieuwleven

Nieuwplantjenieuwleven

Vriendelijk dank voor de antwoorden die ik momenteel al kreeg. thefizyx69, zou je misschien weten wanneer de Carrefour de vrucht verkoopt?
Mvg Michael.
dinsdag 15 september 2015 - 09:15
Thefizyx69

Thefizyx69

Denk dat het nu ongeveer het moment is maar ben niet zeker. Hier in Brugge in hyper staan ze wel eens. Maar weet niet of er nu liggen.

Mvg
dinsdag 15 september 2015 - 10:10
krissie

Krissie

denk er wel aan dat als je zaad neemt uit een meloenpeer ( heel klein zaad ) je dat eerst goed moet laten drogen en zaaien rond maart binnen op warmte .
Tuinadvies heeft het zaad ook in hun winkel .
Meloenperen rijpen laat af ( nu ongeveer ) hangt af van de tijd van bevruchting en het weer .
Met gezaaide planten heb je een achterstand tegenover je begint met een gestekte plant .
Zaaien zou ik persoonlijk niet doen omdat de kans op rijpe vruchten klein is , en ze moeten echt goed rijp zijn willen ze goed van smaak zijn en vol sap zitten .
De smaak is eerder flauw te noemen .



dinsdag 15 september 2015 - 11:15
Thefizyx69

Thefizyx69

Zaden idd drogen. Ik plante ze binnenshuis in februari uit. Mooi fruit aan gekregen maar idd flets van smaak. Daarom ook gestopt met meloenpeer. Wel mooie bloemetjes en vruchten vind ik.

Mvg
dinsdag 15 september 2015 - 17:02
nieuwplantjenieuwleven

Nieuwplantjenieuwleven

Oke, dankje voor de info. Ik vraag me wel nog af wat de levensduur is van de plant, kan iemand daar iets over vertellen? Ook naar kwaliteit van de vruchten toe...
dinsdag 15 september 2015 - 18:31
Thefizyx69

Thefizyx69

Plant is meerderjarig indien je hem binnen zet. Ik nam in het najaar altijd een paar stekken van takken met wortel aan en zette die in pot binnen(anders vond ik de plant te groot worden)en in het rond half april buiten in de serre overdag. Vanaf mei liet ik ze snachts buiten.

Mvg
dinsdag 15 september 2015 - 19:25
krissie

Krissie

De plant is niet winterhard , je kan hem wel vorstvrij overhouden .
Hem snoeien voor je hem binnen zet , de takjes kan je dan stekken , die wortelen heel vlug
direct in potje grond steken .
Hij verliest ook van z'n blad in de winter , da's geen probleem , hij schiet terug uit , matig vochtig houden en
in het voorjaar verpotten in verse potgrond in een grote bloempot .
In de volle grond gaat ook , hij heeft veel water en voeding nodig wat beter te doseren is in een pot .
De bloempjes zijn als van een aardappelplant ( paars ) waar hij ook familie van is .

dinsdag 15 september 2015 - 19:56
nieuwplantjenieuwleven

Nieuwplantjenieuwleven

thefizyx69 en krissie, ik dank jullie voor jullie moeite en de interessante info. Ik hoop er snel ook van te kunnen genieten van de ervaring met deze plant. Grtjs Michael.
dinsdag 15 september 2015 - 22:21

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon