menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Alle soorten bessen

Ga naar meest recente reactie

mia_heyl7

Mia_heyl7

zelf hebben wij witte, rode, zwarte en josta bessen, plus enkele kersen en een kriekenboom
en dan spreek ik nog niet van de zilverbes en cornus mas bes
want, als ik geen strijd voer, dan kan ik geen bessen eten, daar de vogels mij altijd voor zijn, ik
wacht tot ze rijp zijn, de vogles tot ze kleur krijgen.
Wat mij nu opviel:
we zijn pas thuis uit Saksen Anhalt, of als je wil het Harz gebergte.
ik was weer op bezoekbij mijn kruidenvriend, die heeft verd.. meer rode bessen staan dan ik ooit bij elkaar zag, kersen, mirabellen, stekbessen, witte besen josta's en de rode bessen hingen daar te prijken, alsof ze voor ons hingen;
Vogels? niet gezien, schijnbaar zijn in de Harz geen vraatzuchtige vogels
nochtans, ik voeder genoeg, zodat ze van m'n bessen zouden blijven,
zaterdag 20 juni 2015 - 20:44
Dany Couvreur

Dany Couvreur

Mia,en hoe kwam dat dan? Wat was de uitleg van die mensen. Ik heb net bessen geplant omdat ik mijn tuin aan het her aanleggen ben. Groeten uit West Vlaanderen.
zondag 21 juni 2015 - 10:47
Wannus

Wannus

Verleden jaar heb ik stekelbessen geplant : Hinnonmacki , een groene
en een rode . Ik zag al enkele bessen aan de struik , maar toen ik ze
wilde plukken een aantal dagen later waren ze al naar de hemel .
Ik heb ze nu afgeschermd .
zondag 21 juni 2015 - 11:14
powerlite

Powerlite

Als je de vogels voedert , dan lok je ze net.
Zo zorg je ervoor dat steeds meer vogels uw tuin op hun GPS staan hebben als voederplaats.

Je zoekt het dus zelf.
zondag 21 juni 2015 - 18:48
mia_heyl7

Mia_heyl7

goed van weten, dank allemaal
zondag 21 juni 2015 - 19:40
leerling

Leerling

Hier gaan de vogels ook met de bessen lopen. Voorlopig geen erg. Het zijn allemaal nog jonge planten en we verwachtten er nog geen opbrengst van.
Rond twee blauwe bessen heb ik wel een kooi gezet. Eentje is al een aantal jaren oud en belooft dit jaar een mooie opbrengst. De andere twee mogen ze mee plukken.

Vogels zijn hier welkom, omdat ze ook helpen met de bestrijding van ongedierte in de rest van de tuin. Struiken waar we echt zelf van willen genieten zal ik wel afschermen. Van de andere mogen ze mee profiteren.

maandag 22 juni 2015 - 01:49
mia_heyl7

Mia_heyl7

de neef van mijn man, heeft in elke kersen of kriekenboom een hoge stok, halve meter boven de kruin, opgezet en er een lege plastiek fles over, dat rammelt bij de minste wind, er zijn kersen zijn voor z'n kinderen, niet voor de vogels, misschien een tip voor volgend jaar?
donderdag 9 juli 2015 - 00:13
leerling

Leerling

@Mia
Bedankt voor de tip. Ik probeer hem volgend jaar uit. Alleen weet ik niet wat het hier gaat geven. Met al de bomen in de buurt moet het al echt waaien voor die flessen in beweging gaan komen.
donderdag 9 juli 2015 - 01:04
Tuinprins

Tuinprins

Na korte tijd wennen de vogels aan dat geluid en komen ze toch weer kersen halen.


Gegroet, de tuinprins
donderdag 9 juli 2015 - 06:34
anjelier

Anjelier

Beste,


Hang een radio in de boom. Mijn schoonouders deden dat vroeger met een goed resultaat.
Met een timer laat je de radio s'morgens vroeg starten en s'avonds laat stoppen.
Dit hebben ze jaren gedaan zonder dat de vogels er gewoon aan raakten.



Groetjes

Anjelier
maandag 13 juli 2015 - 20:27
Tuinprins

Tuinprins

De muziek van Frans Bauer schijnt de vogels ook weg te houden ...
dinsdag 14 juli 2015 - 06:42

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon