menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bestuift sleedoorn pruimen

Ga naar meest recente reactie

furor

Furor

Hallo,

ik vroeg me af of sleedoorn als bevruchter kan dienen voor pruimen (m.n. Bleue de Belgique), aangezien Wilde appel en sierappeltjes als bestuiver kunnen dienen voor appels?

donderdag 5 december 2013 - 21:46
sugar
vrijdag 6 december 2013 - 06:27
furor

Furor

Ok, bedankt! Ik dacht dat BdB zelffertiel was, maar zou naderhand maar deels zijn. Heb wel Mirabelle de Nancy (maar wsch geen bestuiver?) en sleedoorn staan in de tuin.
vrijdag 6 december 2013 - 08:14
depauws

Depauws

Furor

Belangrijk is ook dat de bomen die elkaar moeten bestuiven op hetzelfde ogenblik bloeien.
Ik dacht dat sleedoorn nogal vroeg bloeit. Een truc : zet de sleedoorn minder gunstig, wat meer in de schaduw.
Groeten
Depauws
zaterdag 14 december 2013 - 09:08
furor

Furor

Merci voor de tip, Silvain.

Ik heb sleedoorn wat overal in de tuin, onder verschillende condities. Ik zie wel wat het geeft.
zaterdag 14 december 2013 - 09:59
Boerke

Boerke

Furor ,wij hebben ook last met de bestuiving en ik heb raad gevraagd aan mijn schoonbroer die in de Nat. Plantentuin werkte(nu op pensioen) en hij heeft me verzekerd dat de pruim " queen victoria" een goede bestuiver is en zelf veel vruchten draagt . Hij heeft wel gezegd dat er één negatief kantje aan is . Een weelderige groei en soms uitdunning noodzakelijk is door te grote opbrengst.
Ik ga volgend jaar ( na de uitbreiding van onze tuin ) er zeker één bijplanten .
zaterdag 14 december 2013 - 18:38

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon