menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Fruitbomen in een serre

beans

Beans

Geachte

Ik heb vorig jaar in het voorjaar een serre gezet. In de serre heb ik een aantal fruitbomen staan. Zelfbestuivers, kersen - pruimen - nectarines, ...

Vorig jaar had ik aan de kersen een mooie bloesem maar geen enkele vrucht. Dit kan natuurlijk voor het eerste jaar. Ik maak me echter zorgen dat de bestuiving niet gebeurt. Dit jaar heb ik al een mooie bloesem op de pruimenboom, maar vrees voor de bestuiving.

Wat kan ik best doen?

Alvast bedankt
Marc
zaterdag 17 maart 2007 - 09:47
Victor44

Victor44

Het is wel normaal dat je in het plantjaar geen vruchten hebt.Wat je wel kan doen om meer kans op bestuiving te krijgen,de deuren van de serre open laten zodat er een beetje wind binnen kan.Ook kan je rond de middag eens goed bij de bomen schudden of anders met een zacht borsteltje van bloem naar bloem gaan en zelf" bij "spelen.Zodat het stuifmeel op stamper komt Hopelijk zal je nu veel lekker fruit hebben.Apropos,ben je wel zeker dat het zelfbestuivende rassen zijn?
Groetjes Victor
zaterdag 17 maart 2007 - 19:40
Rodger

Rodger

Marc zeker je ramen en deuren openzetten ,al zijn het zogezegd zelfbestuivers of windbestuivers toch is het altijd beter dat ze bestoven worden door de bijen .Alleen zo kun je mooie en stevige vruchten krijgen.
groetjes
rodger
dinsdag 20 maart 2007 - 18:46

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon