menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Druivelaar planten in serre of buiten de tuinserre

Ga naar meest recente reactie

piet1

Piet1

Ik zou enkele druivelaars willen planten. Nu vraag ik mij af of je de stam met wortel best buiten de tuinserre plant en dan naar binnen leiden of gewoon planten in de serre zelf?
zondag 12 mei 2013 - 20:18
stef01

Stef01

ik heb hier een oude uitgedaan en die had redelijk wat wortel als jij ze binnen plant en je wil nog andere dingen aanplanten in de serre zit jij constant tussen de wortels van de druivelaar dus ik zou ze buiten planten en binnen leiden
zondag 12 mei 2013 - 20:31
Patattenriek

Patattenriek

Ik heb toevallig een maandje terug ook een druivelaar aangeplant en werd geadviseerd om hem buiten te serre aan te planten zodat de bewatering op natuurlijke wijze plaats vindt.
zondag 12 mei 2013 - 20:32
marcote

Marcote

Ik heb mijn druif 3 jr geleden gewoon in de serre geplaatst in de grond voor de druif verbouw ik gewoon groente zelfs wortels en tomaten heeft die totaal geen last van.
zondag 12 mei 2013 - 21:33
piet1

Piet1

Ok bedankt, het kan dus binnen in de serre en het ook buiten de serre planten en dan binnen leiden als ik goed begrijp.
dinsdag 14 mei 2013 - 22:20
BDV

BDV

Ben wel eens benieuwd hoe je die kan binnenleiden. De voet van onze serre zit toch zo'n 20 centimeter onder de grond. Hoe pak je dit dan best aan? Een groot gat maken en je druivenstruik schuin in de grond zetten?
donderdag 16 mei 2013 - 00:25
Borsalino

Borsalino

Een druif met de wortels buiten planten heeft ook wel een groot nadeel.

Als in het vroege voorjaar als het nog vriest en de serre door de zon al wordt opgewarmd lopen de knoppen al uit, op dat moment kan de plant door zijn bevroren wortels geen water opnemen en dat is niet zo goed.

Ik heb mijn pas geplante druivelaars met de wortels in de serre geplant.
En inderdaad dit jaar liepen de knoppen al zeer vroeg uit en het vroor nog buiten.
Daar ze met de wortels binnen de serre staan hebben ze geen enkele last van de vries buiten gehad.
donderdag 16 mei 2013 - 08:31

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon