menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Begroeiing onder fruitbomen

Ga naar meest recente reactie

furor

Furor

Hallo,

houden jullie de grond onder jullie fruitbomen vrij van begroeiing?

Kan je er eventueel wat kruiden, snijbloemen, ... onder zetten, of neemt dat teveel voedingsstoffen weg?

Zijn er planten die je als 'combinatieteelt' met fruitbomen kunt doen, die een (verondersteld) gunstig effect hebben op de fruitboom (bv. look en mierikswortel bij perzik)?
dinsdag 2 april 2013 - 14:36
baloe

Baloe

Ik heb die grond nooit vrijgehouden....
(Bij mij is het een grasweide met bloemekes onder laagstammen - laagstammen staan op een helling, waar ik 2 keer per jaar met de bosmaair passeer)
De bomen groeiden perfect, geen last van ongedierte...
Ideaal voor deze soms toch wel "luie" tuinier (oftewel liefhebber van een niet zo strakke tuin, 't is maar welke uitleg je verkiest).
dinsdag 2 april 2013 - 14:43
Eliaske

Eliaske

Ik hou mijn perzikbomen en de kersenboom altijd vrij van onkruid.
Het oogt mooier maar met een paar bloemen zou dat niet veel uitmaken.

Of dat mierikswortel bij perzikbomen een gunstig effect heeft weet ik niet, maar ik hoor het antwoord graag van anderen.
dinsdag 2 april 2013 - 19:29
sugar

Sugar

Ik heb een strook van 60 cm die ik laat volgroeien met bosaardbeien, als bodembedekker. Die maken geen diepe wortels aan.
Verder plant ik ook narcissen aan onder de fruitbomen, dat zou woelmuizen op een afstand houden.
woensdag 3 april 2013 - 23:54
furor

Furor

leuke tip die narcissen, zoek ik eens op!
donderdag 4 april 2013 - 08:35
myriam56

Myriam56

Goeie morgen ik heb ook mini-narcisjes onder mijn fruitbomen staan... en die bosaardbeitjes is eigenlijk ook wel iets dat aanlokkelijk klinkt M.
donderdag 4 april 2013 - 08:40

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon