menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Snoeitips Nashi

Ga naar meest recente reactie

Jan1980

Jan1980

Hallo,

Iemand snoeitips voor pas geplante Nashi's? Snoeien zoals een peer? En mag ik nu al snoeien of nog wachten totdat de vorstperiode voorbij is?

Alvast bedankt
zaterdag 9 februari 2013 - 16:55
sugar

Sugar

Ik snoei die planten net zoals de rest van de fruitbomen: zorgen dat er voldoende licht en lucht aan de bladeren en vruchten kan. Zeker niet snoeien als het overdag vriest.
zaterdag 9 februari 2013 - 21:37
danny2

Danny2

Iereen zegt niet snoeien als het vriest, zit hier te midden van de fruitplantages en wat zie je dan...met man en macht waren ze drie weken terug aan 't snoeien tussen de appelen, alles lag vol sneeuw en overdag -4.....
zondag 10 februari 2013 - 09:40
powerlite

Powerlite

Danny , tot -5 een enkel probleem. In tegendeel , lichte vorst is ideaal weer om te snoeien. Dat is droog weer en wonden drogen veel sneller uit dus minder kans op infectie.
zondag 10 februari 2013 - 09:59
Jan1980

Jan1980

Dus eigenlijk is het nu ideaal en hoef ik niet te wachten?
zondag 10 februari 2013 - 18:16
powerlite

Powerlite

Ja hoor , perfect weer. ben deze voormiddag een pak snoeiwerk gedaan bij appel en peer.
Kies een droge , bij voorkeur zonnige dag uit (zo was het hier vandaag). Snoei in de voormiddag , of vroege namiddag. De wondjes zijn dan mooi droog tegen de avond.
zondag 10 februari 2013 - 19:24
Jan1980

Jan1980

Mijn Nashi's lijken het voorlopig goed te doen - hout vast houden! - maar ik zie nu enkele enorm sterk groeiende scheuten soms tot een meter lang. Mag ik deze nu terugsnoeien... of moet ik nog wachten (tot het najaar)?
maandag 2 juni 2014 - 15:09

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon