menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Potgrond voor planten fruitboom

Ga naar meest recente reactie

Eliaske

Eliaske

Ik had een perzikboom (Peregrine) maar die gedijde niet goed vanwege, dode takken, barsten in de bast, ...

Nu is hij gerooid, en zijn de overtollige wortels weg van de boom.
Na het rooien was er dus een put in de grond. Die heb ik dan helemaal opgevuld met Universele Potgrond.
Ergens in november plant ik daar een fruitboom, maar verbranden de wortels niet in de put die helemaal is opgevuld met Universele Potgrond?

PS; Op de Universele Potgrond staat, voor het aanplanten van binnenplanten en buitenplanten.

Alvast bedankt!
donderdag 1 november 2012 - 15:46
Eliaske
donderdag 1 november 2012 - 16:14
Eliaske
donderdag 1 november 2012 - 16:14
Eliaske

Eliaske

... en de put die is opgevuld met de potgrond waarin ik een fruitboom wil planten.

Fruit

donderdag 1 november 2012 - 16:15
sugar

Sugar

Meng die potgrond met de grond rondom zou ik zo zeggen. Potgrond kan snel helemaal uitdrogen en neemt daarna nog moeilijk terug water op . En aangezien die potgrond rijker is dan de grond rondom, bestaat de kans dat de wortels van de aangeplante boom niet buiten dat gat gaan groeien
donderdag 1 november 2012 - 16:44
powerlite

Powerlite

50/50 mengen met uw grond is beter.

je kan die potgrond ook heel goed vervangen door goed verteerde kompost.
donderdag 1 november 2012 - 17:15
WiPe

WiPe

Wat voor grond heb je daar in de tuin? Hoe hoog zit het grondwater?
donderdag 1 november 2012 - 18:31
Eliaske

Eliaske

Zandgrond.
Van grondwater heb ik geen flauw idee.

Is die potgrond goed voor het planten?
donderdag 1 november 2012 - 18:46
Eliaske

Eliaske

Dus gewoon wat potgrond mengen met de grond en dan zal het wel lukken zeker.
vrijdag 2 november 2012 - 13:40
WiPe

WiPe

Als je potgrond in een pot doet, dan kan je daar je planten in laten groeien. Die potgrond is dus zeker niet slecht. Maar als je die potgrond mengt met de grond in en rond de plantput verbeter je een groter volume aan grond.
zaterdag 3 november 2012 - 09:38
Eliaske

Eliaske

En dat is goed of slecht?

zaterdag 3 november 2012 - 10:47
Eliaske

Eliaske

Niemand?

@WiPe
Het is de bedoeling dat ik 1 fruitboom plant in die grond met potgrond, geen plantjes.
maandag 5 november 2012 - 16:17
sugar

Sugar

Ik denk dat het antwoord al geschreven is : meng die potgrond met de grond rondom, zo ben je er zeker van dat je boompje een goede start neemt
maandag 5 november 2012 - 16:45
Eliaske

Eliaske

Bedankt voor de info

Als ik de fruitboom heb geplant (misschien perzik) zal ik een foto posten of het goed geplant is, of er wat takken gesnoeid moeten worden... .
maandag 5 november 2012 - 19:54

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon