menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Verlanglijstje kleinfruit tips of aanvullingen

TanjaD

TanjaD

Dit najaar wil ik starten met het aanleggen van hier en daar wat kleinfruit in onze tuin. Ik heb een 'verlanglijstje' aangelegd maar zou graag jullie opmerkingen er over horen. Misschien hebben jullie tips of beter soorten, ...


Zomerframboos:
-Pokuse
-Golden Everest
-Tulameen
-Glen Cova
-Polka

Herfstframboos:
-Zefa Herbsternte
-Autumm Bliss
-Fallgold
-Himbotop

Braam:
-Loch ness
-Triple Grown
-Helen
-Black jewel

Aalbessen:
-Red lake
-Gloire des Sablons

Kruisbes:
-White Smith
-Pax
-Martelet

Ik heb ook nog een lijstje van fruitboompjes die ik als leifruit wil, maar die zal ik in een andere topic zetten.
Alvast beddankt voor de reacties!!!!
woensdag 1 augustus 2012 - 12:40
sugar

Sugar

Pokusa en Polka zijn herfstframbozen. Polka houdt niet van zware grond (gaat hier voor geen meter)

Black Jewel is een zwarte framboos (tenzij er ook een Black Jewel braambes bestaat). Dit jaar eerste fruit gehad op de plant, zeer lekker.

Triple Crown en Helen zijn zeer lekkere braambessen, zorg wel dat Triple Crown de plaats heeft om te groeien want die is enorm groeikrachtig.
Als je 4 bramenstruiken en 9 frambozen voorziet, zou ik een braambes laten vallen en een braamboos in de plaats planten (Taybes). En een Japanese Wijnbes in plaats van één van die frambozen.

Is 'White Smith' niet één van die oude kruisbesrassen, meeldauwgevoelig? Zou ik niet aan beginnen.
woensdag 1 augustus 2012 - 13:31
TanjaD

TanjaD

Bedankt voor je antwoord!!! Hier kan ik al wat mee. Zou leuk zijn om nog meer reacties te krijgen van 'lekkere' soorten, tips, ...
vrijdag 3 augustus 2012 - 18:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon