menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Cd tegen de vogels...

Ga naar meest recente reactie

HappyDeez

HappyDeez

Ik las iets over dat je cd`s kan ophangen tegen de vogels bij je fruitgewassen.
Zal dit echt werken en hoe hang ik ze het beste op?
dinsdag 5 juni 2012 - 17:22
powerlite

Powerlite

helpt helemaal nie. verloren moeite.

Al de afschrik methodes werken enkele dagen , daarna zijn de vogels ze gewoon en negeren ze daarna straal.

Je kan dan beter een mooie vogelverschrikker maken. even effectief en nog mooi ook in de tuin
dinsdag 5 juni 2012 - 17:28
HappyDeez

HappyDeez

en daar wennen ze niet aan?
Ik merk bijvoorbeeld dat de pimpelmeesjes ook lang niet zo bang voor mij waren als een paar weken geleden. Tijdens hun zoektocht naar muggen en rupsjes voor hun jongen, belanden ze rustig lak bij mijn tuinbankje waar ik dan zit. Pas als ik dan beweeg vliegen ze op.
dinsdag 5 juni 2012 - 17:38
powerlite

Powerlite

ja tuurlijk wennen ze daar ook aan
Ik bedoelde maar , tis even on-effectief maar wel mooier
dinsdag 5 juni 2012 - 17:50
HappyDeez

HappyDeez

Oke jammer...

Nou ik probeer het toch eventjes. Ik had al cdtjes op elkaar geplakt zodat je niet tegen de bedrukte kanten aan kijkt.

thnx
dinsdag 5 juni 2012 - 19:10
schuermans19

Schuermans19

CD's "tegen" vogels?
Eten vogels van jullie fruit? En dan?
Ik zie CD's "voor" vogels, zodat ze zich niet te pletter vliegen tegen de ramen...
zondag 21 januari 2024 - 10:08
dries944

Dries944

Vogels eten uiteraard fruit, ik ben wel voor het delen van voedsel voor vogels maar als ze het allemaal opeten dan heb je ook niks aan je fruitboom!
Vooral bij kersen en blauwe bessen is dit het geval. Maar ook bij pruimen en appels komt dit voor,eigenlijk bij alle fruitsoorten in meer of mindere mate. Vooral merels doen dit in mijn tuin.

Het enigste dat helpt is een fruitkooi maken of een net erover.
Vogels kunnen dan wel verstrikt geraken in het net!
zondag 21 januari 2024 - 22:14
Paddenstoelen

Paddenstoelen

Mijn buurvrouw had vorig seizoen cd's opgehangen, maar helaas had dit niet het gewenste effect, behalve dan dat het voor een gezellige disco zorgde bij zonsondergang.

We hebben een kleine appelboom waar de buurtvogels graag van snoepen. We laten een deel van de appels voor hen over, en bewaren er ook een paar voor de winter. Ik denk dat vogels meer waarde toevoegen aan je tuin dan je misschien in eerste instantie zou denken, denk aan bemesting en verspreiding van zaden.

Onze kat houdt helaas net zoveel van vogels als wij, dus die houdt de meeste vogels op afstand, of heel dichtbij... in haar buik.
donderdag 25 januari 2024 - 10:00

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon