menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vragen over mijn netmeloen plant met fotos

Ga naar meest recente reactie

RD92

RD92

Hallo, er zitten wat spitse dingen met een bloemetje aan me meloen plant betekend het dat ze al bestoven/bevrucht zijn want het lijkt erop dat het een meloen word of is dit een teken dat je ze nu moet bestuiven/bevruchten? want de bloemetjes lijken op elkaar en ik vind het ingewikkeld hoe je ze moet bestuiven met de hand want ze lijken op elkaar en ik zie geen poeder op de stamper als ik er op tip.

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

Bedankt, groeten van: RD92
woensdag 7 september 2011 - 17:35
RD92

RD92

Oh maar ik heb ze zelf niet bestoven/bevrucht, en de sluip takken groeien over de grond echt een bende
woensdag 7 september 2011 - 18:30
Lino

Lino

als al de bloemen er zo uitzien (achter het bloempje zit een bolletje) dan heb je alleen vrouwelijke bloemen. Dat betekent nog niet dat ze bevrucht zijn.
Heb je geen enkele mannelijke bloem (zonder bolletje)?
Heb je er wel mannelijke met meeldraadjes, dan kan je met een penseel de bevruchting helpen.
donderdag 8 september 2011 - 08:27
RD92

RD92

ik heb wel wat bloemetjes gezien zonder zn bolletje maar zodra ik de bloemblaadjes verwijder en tegen de stamper aan druk zie ik geen poeder, en er zat nog regenwater in misschien moet de zon goed schijnen en daarna proberen?
donderdag 8 september 2011 - 19:22
Borsalino

Borsalino

Vrees voor je dat het niets meer wordt, helaas te laat.
Word kouder en kortere dagen.
Als ze al bevrucht zijn en nu nog eerst moeten groeien en afrijpen.
Zal een Kerstmenu worden.
Maar natuurlijk proberen om te zien hoe ver je ermee geraakt, misschien wordt het nog hoogzomer in oktober
vrijdag 9 september 2011 - 06:59
RD92

RD92

Hoe bestuif ik ze, want ik zie geen stuifmeel aan de stamper of vinger
vrijdag 9 september 2011 - 18:31
Borsalino

Borsalino

Heb die bloemen nooit intens en van dichtbij bestudeerd.
Ga gewoon eens met een zacht penseeltje door de mannelijke bloemen en daarna door de vrouwelijke.
Morgen zaterdag wordt het zonnig weer, probeer eens als alles goed opgedroogt is zo tegen de middag.

Neem een schminkborstelke van moeder de vrouw, hopelijk is ze dan niet allergisch aan stuifmeel
vrijdag 9 september 2011 - 18:44
RD92

RD92

Oke eens proberen, een mannelijke bloem is toch die kleine en met die grote lange gele bloem blaadjes is het vrouwtje toch, die gaan wel eens dicht
vrijdag 9 september 2011 - 21:05
Borsalino

Borsalino

De vrouwelijke hebben het dikke vruchtbeginsel, de mannelijke hebben dat niet.
De mannelijke zitten meestal vanonder.
vrijdag 9 september 2011 - 21:36
RD92

RD92

Net geprobeerd, ik zie nog geen stuifmeel erop komen, en er zijn weinig bloemetjes
en de bladeren worden bruin en bruine rondjes op het blad
zaterdag 10 september 2011 - 19:02
Lino

Lino

Vergeet het maar. Het is nu geen meloenen-seizoen meer.
zondag 11 september 2011 - 13:25
RD92

RD92

Dacht ik al, de bladeren worden bruin en krijgen bruine stipjes op het blad, amper bloemetjes en geen stuifmeel
zondag 11 september 2011 - 14:07

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon