menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Eetbare aardbeien of niet

Ga naar meest recente reactie

cee

Cee

Het zijn heel kleine aardbeien met wit vruchtvlees. ze zien er eigenlijk best lekker uit.

zaterdag 21 mei 2011 - 22:28
cetinel

Cetinel

gewoon proeven....volgens mij zijn het bosaardbeitjes
zaterdag 21 mei 2011 - 23:06
cee

Cee

Je avatar brengt me op ideeen, ik ga er eentje aan de kippen geven, en als die het lusten, dan ga ik het ook eens wagen.

Na even opzoeken kwam ik ook op fragaria vesca of kleien bosaardbei uit, en dat zou wel eens kunnen kloppen. morgen ga ik eens proeven.
zaterdag 21 mei 2011 - 23:20
cornelia

Cornelia

Ik heb al jaren bosaardbeitjes staan en las laatst een artikel in e.o.a. blad voor de Gordon Ramsey's onder ons dat bosaardbeieen door echte lekkerbekken verkozen worden boven de reguliere aardbei.
Zo zegt men ook dat de witte aalbes de champagne is onder de bessen.

Zo zie je maar weer.
dinsdag 31 mei 2011 - 12:02
Hilde1741

Hilde1741

Bosaardbeitjes zijn yummie en doen het ook goed in schaduwrijke omgeving. Je moet er wel genoeg plantjes van hebben om wat opbrengst te hebben echter. Vorig jaar had ik een plantje of 6, dat was eigenlijk te weinig. Volgend jaar ga ik ze in hangbakken plaatsen op een schaduwplaatsje in onze achtertuin.
woensdag 1 juni 2011 - 13:38
cee

Cee

hmm,
er zijn blijkbaar verschillende meningen,
ik vind ze ook best lekker, en ze mogen rustig hun gang gaan als bodembedekker onder m'n clematis en vijg; de irissen grakjen er ook moeiteloos boven.

Ze zijn wel ingedijkt aangzien ze langs alle vier kanten omringt zijn door steen, dus ze mogen woekeren in een beperkte ruimte!
dinsdag 14 juni 2011 - 13:21
DannyH

DannyH

Zelf heb ik deze ook staan en ze zijn echt lekker.

In het provinciaal domein de Gavers hier zo'n 300 meter vandaan staan ze in het wild de helft van het domein is overwoekerd met bosaardbeitjes (en nog veel meer braambessen)
dinsdag 14 juni 2011 - 19:23
hugo

Hugo

bij mij lusten de vogels ze ook wel

groetjes
dinsdag 14 juni 2011 - 19:28
MsTuin

MsTuin

Hallo

Ik denk ook dat de aarbeitjes op je foto bosaarbeitjes zijn. Deze zijn eetbaar, ik gebruik ze elk jaar. Eigenlijk zijn ze heel schattig ter vervanging "van een kerst op de taart", dus op een dessertje of taartje héél mooi om te decoreren.

Er bestaat ook schijnaardbei, dis is niet lekker, ttz, ze heeft geen smaak. De bloem is ook geel, dus je ziet het verschil op de bloeiende plant.
Ik kan (nog) geen links posten, maar meer info vind je hier: (gewoon even http voor zetten) en copieren URL GEBLOKKEERD Schijnaardbei

veel plezier met je oogst
zondag 19 juni 2011 - 12:54

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon