menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zijn aardbeien die aangetast zijn door de vorst altijd verloren

Ga naar meest recente reactie

Eve

Eve

Dit jaar gingen we voor de eerste keer een echt goeie aardbeienoogst hebben, maar vanacht was er lichte vorst. Het hartje van de meeste bloesemkes is nu niet meer groen / geel maar donker van kleur. Niet helemaal zwart, maar wel donker.

Zijn die nu allemaal verloren? En als ze verloren zijn, moet ik ze eraf halen zodat de planten nog rap wat nieuwe kunnen aanmaken?

woensdag 4 mei 2011 - 20:48
Borsalino

Borsalino

Als ze donker zijn dan is de dood ingetreden.
Wegknippen maar geeft geen nieuwe in de plaats.
De plant legt bloemtrossen aan in de late herfst.

Of het moesten doordragers zijn, dan wegknippen en er komen nieuwe in de plaats zoals normaal bij doordragers als bloemstengel is geoogst.
woensdag 4 mei 2011 - 22:24
Eve

Eve

De meeste zijn Elsanta's en dat zijn geen doordragers, he?

Onze eerste grote oogst ooit...
woensdag 4 mei 2011 - 23:03
Mandy

Mandy

Wat triest Eve, hier was het nog net boven nul...... maar ik had gelukkig toch maar wat fleece over de aardbeien en over de tomaten gelegd......vannacht gaat het hier weer rond nul uitkomen...... de laatste nachtvorst dit jaar hoop ik....

Ik hoop voor jou dat het toch nog meevalt......dat niet alles verloren zal zijn.....
woensdag 4 mei 2011 - 23:05
Eve

Eve

Danku, Mandy, ik hoop het ook.
woensdag 4 mei 2011 - 23:12
Borsalino

Borsalino

Hoeveel % is er donker?
Heb het zelf nog niet voorgehad, maar denk dat de overblijvenden dat iets groter zullen zijn, de plant geeft daar dan al zijn energie aan.

Verder innige deelneming.

Als dit bij de aardbeikwekers gebeurt is zonder beregening, zal de prijs van de zomerkoninkjes navenant zijn
donderdag 5 mei 2011 - 06:21
Eve

Eve

Danku, Borsalino. Ongeveer 2/3 is eraan.
donderdag 5 mei 2011 - 22:07
Mandy

Mandy

Wat jammer.......
donderdag 5 mei 2011 - 22:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon